درخواست های جنرال دوستم از دولت افغانستان

© Photo / Nezamuddin Qaisari fbدرخواست های جنرال دوستم از دولت افغانستان
درخواست های جنرال دوستم از دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان که در تبعید به سر می برد از دولت افغانستان می خواهد که به حرکت های مدنی مردم شمال و شمال شرق افغانستان پاسخ قناعت بخش ارائه و نظام الدین قیصاری را آزاد کند.

دیدار جنرال دوستم و سرور دانش در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
دانش در دیدار با دوستم: حضور تان در افغانستان یک ضرورت است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، دفتر معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان می گوید، جنرال عبدا‌لرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان یک‌بار دیگر از دولت می‌خواهد که به حرکت‌های مدنی که در شمال و شمال‌شرق کشور ادامه دارد، پاسخ قناعت بخش‌ ارایه نموده و دربارۀ آزادی نظام‌الدین قیصاری اقدام نماید.

دفتر معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، که آقای دوستم این سخن‌ را در دیدار با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در انقرۀ ترکیه گفته و هردو طرف روی وضعیت روان کشور صحبت کرده‌اند.

منبع گفته، دیدار هردو طرف در یک فضای دوستانه صورت گرفته و بر ضرورت تحکیم روند صلح و تفاهم ملی، نیاز به وحدت و هم‌سویی اقوام باهم برادر کشور و حل همه اختلاف‌‌ها از طریق گفتگوهای مستقیم و سازنده تاکید نمودند.

جنرال دوستم به ارایه جواب اعتراض‌کننده‌گان از سوی دولت تاکید کرده و افزود که که حل مشکلات کشور و تحکیم وحدت در این شرایط حساس نیازمند وسعت نظر، سعۀ صدر و از خود گذری می‌باشد.

معاونان رییس جمهور غنی ابراز امیدواری نمودند، که مشکل‌های کشور در فضای اعتماد، هم‌کاری متقابل و هم دیگر پذیری به زودی حل و فصل گردد.

یادآوری می کنیم، که پس از دستگیری نظام الدین قیصاری طرفدارانش دست به تظاهرات زده و خواستار آزادی او شدند که دولت افغانستان تاکنون در این باره پاسخ قانع کننده ارائه ننموده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала