معترضان دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در فاریاب و سرپل بستند

معترضان دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در فاریاب و سرپل بستند
معترضان دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در فاریاب و سرپل بستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران تن از هواداران حزب جنبش ملی در پیوند به بازداشت نظام‌الدین قیصاری برای نهمین روز در ولایت‌های فاریاب، سرپل و جوزجان دست به راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز زده و از حکومت مرکزی می‌خواهند که بدون هیچ‌گونه قیدوشرطی زمینۀ برگشت جنرال دوستم و رهایی نظام‌الدین قیصاری را فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، نخست معترضان ولایت فاریاب دروازۀ دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در این ولایت را بستند و هشدار می‌دهند که در صورت عدم رسیدگی به خواست‌شان، دروازۀ تمامی اداره‌های دولتی را در این ولایت بسته می‌کنند.

درفاریاب معترضان خواهان رهایی قیصاری استند - اسپوتنیک افغانستان
در فاریاب معترضان خواهان رهایی قیصاری استند + وئدیو

در سوی دیگر، همین رویداد در ولایت سرپل نیز تکرار شده و معترضان با بستن دروازۀ دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات، هشدارگونه می‌گویند که اگر به خواست‌های آنان توجه نشود، دست به هر اقدامی می‌زنند.
محمدنور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل و ادیب آشنا یک باشندۀ این ولایت، به نمایندگی از متعرضان سرپل می‌گویند، با گذشت 9 روز از آغاز اعتراض‌ها، هنوز دولت هیچ اقدامی که بتواند خشم متعرضان را کاهش دهد، انجام نداده است و این امر سبب گسترش دامنۀ اعتراض‌ها شده است.
یادآوری می‌کنیم که هزاران تن از هواداران حزب جنبش ملی در پیوند به بازداشت نظام‌الدین قیصاری برای نهمین روز در ولایت‌های فاریاب، سرپل و جوزجان دست به راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز زده و از حکومت مرکزی می‌خواهند که بدون هیچ‌گونه قیدوشرطی زمینۀ برگشت جنرال دوستم و رهایی نظام‌الدین قیصاری را فراهم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала