وقوع حادثه دردناک در جریان سفر رئیس جمهور غنی به ولایت لغمان

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر محمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سلما، نام دختر خردسالی است که روز دوشنبه (۱۱ سرطان) هنگام سفر رئیس جمهور غنی به ولایت لغمان در یک حادثه ترافیکی جان باخت.

هرچند این بار اول نیست که یک کودکی در نتیجه تیزرفتاری، بی احتیاطی و نقض قوانین ترافیکی از سوی محافظین مقامات افغان کشته میشود، اما زیر گرفتن سلما توسط محافظین رئیس جمهوری افغانستان واکنش ها و انتقادات زیادی را در رسانه های اجتماعی در پی داشت.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان پس از سفر دو روزه خویش به ولایت ننگرهار، روز دوشنبه (۱۱ سرطان) وارد شهر مهترلام، مرکز ولایت لغمان شد.

در ساعات نخست سفر رئیس جمهور غنی به لغمان، گزارشات مبنی بر اینکه کاروان موترهای زرهی محافظین رئیس جمهور یک کودک دست فروش را در این ولایت زیر گرفت منتشر شدند.

بر اساس گزارش، این کودک ۱۲ ساله سلما نام دارد و بخاطر بدست آوردن لقمه نانی برای خانواده‌اش در شهر مهترلام لغمان ماست فروشی میکرد. سلما در نتیجه این تصادف به شدت زخمی شد و لحظاتی بعد در شفاخانه مرکزی لغمان جان باخت.

سرحدی زواک، سخنگوی والی لغمان ضمن تائید این رویداد اظهار داشت که این حادثه کاملاً غیر عمدی بوده اما متاسفانه شماری از افراد در رسانه های اجتماعی از سر عقده گشایی و به منظور کم ارزش جلوه دادن سفر رئیس جمهور غنی به ولایت لغمان این حادثه را بزرگ جلوه داده اند.

دو روز پس از این حادثه محمد آصف ننگ، والی ولایت لغمان همراه با دیگر مقامات محلی بخاطر غمشریکی به خانه سلما رفته از آنها عذر خواهی کردند و همچنان کمک مالی نیز با آنان نمودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала