طالبان با وجود خارجی ها برقراری صلح غیر ممکن است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان با وجود خارجی ها برقراری صلح غیر ممکن است
طالبان با وجود خارجی ها برقراری صلح غیر ممکن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کردند، که تنها در صورت بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان جنگ متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، که تنها با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان جنگ در این کشور متوقف خواهد شد.

فرمانده طالبان در غزنی کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده طالبان در غزنی کشته شد

در حالیکه سران سازمان ناتو در نشست بروکسل به ادامه حضور نظامیان خارجی و پیوستن طالبان به روند صلح تاکید کردند اما این گروه با انتشار بیانیه‌ای برقراری صلح در افغانستان را تنها با خروج نیروهای خارجی ممکن دانسته است.

وی افزود: مردم افغانستان بر این باورند که حضور نظامیان امریکایی باعث ادامه جنگ در افغانستان  شده است، برقراری صلح در افغانستان با حضور نیروهای خارجی در این کشور ناممکن است.

سخنگوی طالبان در این بیانیه تاکید کرد: صلح در حضور نیروهای امریکایی در افغانستان محال است، زیرا امریکایی‌ها آغاز گر جنگ در افغانستان بوده و به تشدید آن تاکید می‌کنند.

مجاهد با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا تصریح کرد،  ترامپ و پامپئو به زورگویی‌های خود نباید اصرار کنند و  از طولانی ترین جنگ تاریخ کشورشان در افغانستان عبرت بگیرند.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: امریکا نیز همچون سایر ابرقدرت‌های گذشته در انتظار شکست‌ در افغانستان باشد.

وی افزود: مقامات امریکایی خواب پیروزی در افغانستان را نبیند زیرا با وجود استفاده از تسلیحات پیشرفته و نقض ارزش‌های انسانی باز هم نشانه از پیروزی امریکا در جنگ افغانستان وجود ندارد.

سخنگوی طالبان در پایان این بیانیه تصریح  و می گوید، که امریکا نیز مانند انگلیس و شوروی پیشین شکست می‌خورد زیرا حضور نیروهای خارجی برای مردم افغانستان پذیرفتنی نیست.

طالبان درحالی به لزوم خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید می‌کند، که سران ناتو در نشست اخیر بروکسل از ادامه حضور نیروهای خارجی تا سال 2024 در افغانستان خبر دادند.

یادآوری می کنیم، که طالبان در حالی تاکید بر بیرون شدن نیروهای خارجی می کنند که آنها پیش از آن در سالهای 1999 تا 2001 با وجود نبود نیروهای خارجی با گروه های مجاهدین جنگ های شدیدی را انجام داده اند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала