آیا یاسین ضیا مسئول دستگیری قیصاری بوده است؟

© Photo / Nezamuddin Qaisari FBآیا یاسین ضیا مسئول دستگیری قیصاری بوده است؟
آیا یاسین ضیا مسئول دستگیری قیصاری بوده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دفتر معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان می گوید، که قیصاری را با یک توطیه از پیش برنامه ریزی شده دستگیر کرده اند.

صدها باشنده میمنه در اعتراض به‌بازداشت قیصاری به‌سرک‌ها ریختند - اسپوتنیک افغانستان
صدها باشنده میمنه در اعتراض به‌بازداشت قیصاری به‌سرک‌ها ریختند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، عنایت‌الله بابر فرهمند رئیس دفتر جنرال دوستم معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید،که دستگیر شدن نظام‌الدین قیصاری یک توطیه از پیش تعیین شده بود که برای دستگیری وی ۳۰۰ سرباز کماندو از جنوب کشور آورده شده بود.

آقای فرهمند می گوید، یاسین ضیا مشاور شورای امنیت ملی مطابق با یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده به ولایت فاریاب سفر کرده بود و در آن هنگام برای دستگیری قیصاری نشست دروغین امنیتی را ترتیب دادند.

به‌گفته‌ی او اسناد نشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد، که برخلاف ادعای لشکر ۲۰۹ شاهین، هیچ درگیری میان نگهبانان قیصاری و نیروهای امنیتی صورت نگرفته است و آقای قیصاری توسط سربازان تحت فرمان مشاور شورای امنیت دستگیر شده است.
وی افزود، در همان روزها برای دستگیری قیصاری و افرادش ۳۰۰ سرباز کماندو از ولایت‌های کندهار و هلمند فراخوانده شده بود تا در صورت ضرورت برای دستگیری قیصاری از قوه‌ی قهریه استفاده شود.
فرهمند همچنان گفت که تا هنوز یازده تن از محافظان قیصاری هنوز دربند است و ۹ تن از همراهانش که از بند آزاد شده اند از شکنجه‌ی بی‌خوابی برای اعتراف اجباری مبنی بر قتل و کشتار مردم توسط قیصاری روایت‌های دردناکی دارد.
یادآوری می کنیم، که نظام‌الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و نماینده‌ی نظامی جنرال دوستم در شمال بود. او فرماندهی خیزش‌های مردمی علیه گروه‌های تروریستی داعش و طالب را نیز به عهده داشت.
اما وزارت دفاع ملی گفته است که قیصاری را پس از شکایت‌های مکرر مردم مبنی بر بدرفتاری وی با مردم فاریاب و مصروف بودن او با گروهش بر سرکوب‌گری رقیبان داخلی‌شان، دستگیر کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала