کابلوف: طالبان خواهان مذاکره با امریکا استند نه با دولت افغانستان

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: طالبان خواهان مذاکره با امریکا استند نه با دولت افغانستان
کابلوف: طالبان خواهان مذاکره با امریکا استند نه با دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمر دیپارتمنت دوم وزارت امور خارجه روسیه گفته است که گروه طالبان اول می‌خواهند مذاکرات جداگانه با امریکا در مورد خروج نیروهای نظامی از افغانستان داشته باشند و سپس با دولت افغانستان مذاکره کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیرکابلوف نماینده رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان و آمر دیپارتمنت دوم وزارت امور خارجه روسیه، در مصاحبه که با روزنامه "کومرسانت" داشت گفته است که طالبان می‌خواهند که اولین مذاکره را با دولت امریکا در مورد خروج نیروهای نظامی شان از افغانستان داشته باشد و بعد با دولت افغانستان روی میز مذاکره قرار گیرند.

کابلوف: داعش در نه ولایت افغانستان حضور دارد - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: داعش در نه ولایت افغانستان حضور دارد

به گفته این دیپلمات، گروه طالبان اولتر خواهان مذاکره با ایالات متحده امریکا در مورد خروج نیروهای نظامی‌شان از افغانستان استند و بعداً این گروه در مورد آینده کشور با مقامات افغان مذاکره خواهند کرد، مسکو برای آغاز مذاکرات دوطرف همکاری خواهد کرد تا دولت افغانستان با طالبان روی میز مذاکره نشسته و به توافق برسند تا صلح در این کشور پایه‌دار شود.
کابلوف گفت: "مشکل اصلی این است که گروه طالبان دولت فعلی افغانستان را به عنوان یک دولت دست‌نشانده امریکایی‌های می‌دانند و این گروه نمی‌خواهند با این دولت مذاکره کنند، طالبان می‌خواهند اول با امریکا مذاکره کنند".
وی یادآور شد که نشست بعدی در مسکو تا پایان تابستان برنامه ریزی شده است که برگزار شود و ما می‌خواهیم این نشست آغازگر تغییرات مثبت واقعی باشد این تغییرات مثبت در صورت آشکار می‌شود که طالبان با دولت افغانستان مذاکره کنند و مسکو انتظار دارد که در این نشست طالبان هم شرکت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала