خطیب مسجد هرات: جهاد علیه رسانه‌های افغانستان فرض است

© Sputnikخطیب مسجد هرات: جهاد علیه رسانه‌های افغانستان فرض است
خطیب مسجد هرات: جهاد علیه رسانه‌های افغانستان فرض است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطیب یک مسجد در هرات، جهاد علیه رسانه‌های افغانستان را فرض خوانده، گفته است هرکس که این‌ها (کارمندان رسانه‌ها) را بکشد، غازی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، مولوی حبيب الرحمان، خطيب مسجد جامع گازرگاه شريف ولايت هرات در خطبه‌های اين هفته‌ی نماز جمعه با اشاره به پخش برنامه‌های مبتذل و ترويج فحشا از سوی رسانه‌های داخلی گفت است: جهاد عليه اين رسانه‌ها فرض است.

وی افزوده است که دشمن از طريق تلويزيون‌ها به اهداف خود رسيده است.
مولوي حبيب الرحمان در ادامه گفته است: تلویزیون شمشير برنده بوده و همین تلويزيون‌ها عزت و عفت جامعه را از بين می‌برند.

خطیب مسجد جامع گازرگاه شریف ولایت هرات عليه رسانه‌ها اعلام جهاد نموده، گفت: ديگر سكوت لازم نيست، هر كس اين‌ها را از بين ببرد جهاد كرده است و هر كس از دست اين‌ها كشته شود شهيد و هر كس اين‌ها را بكشد غازی است.
وی عنوان کرد:  اين‌ها(شبكه‌های تلويزيونی) جز عياشی و فحشا برنامه‌ای ندارند، خاك بر سر رييس جمهور كشور كه لحظه‌ای به اين‌ها نگاه نمی‌كند چون او هم هدفش همين است.

مولوي حبيب الرحمان افزود: این تلویزیون‌ها از طريق بمب شيميايی و اتمی مسلمانان را قتل عام و از طريق رسانه‌ها هجوم فرهنگي انجام داده اند.

افغانستان یکی از خطرناک ترین کشورها برای خبرنگاران - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان یکی از خطرناک ترین کشورها برای خبرنگاران

شماری از خبرنگاران در هرات در پیوند به گفته‌های این خطیب مسجد گفته اند که دولت باید با چنین اشخاص برخورد جدی داشته باشد.

دفتر نی، حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان گفته است که این موضوع را به‌طور جدی پیگیری خواهد کرد.

مجیب خلوتگر، رئیس اجرائی دفتر نی در کابل می‌گوید که آنان این مسئله را با مقام‌های محلی ولایت هرات شریک نموده و قرار است فردا (سه شنبه) نشستی را درین ارتباط با مقام‌های محلی ولایت هرات داشته باشند.

آقای خلوتگر در حالیکه این گفته عالم دین را محکوم کرد افزود که استعمال چنین کلمات هیچ ربطی به دین وفتوا ندارد و چنین فتوای شخصی می تواند با توجه  به بافت سنتی جامعۀ افغانستان خطرناک واقع شود.

خلوتگر صدور اینگونه فتوا ها را از سوی یک عالم دین برای خبرنگاران خطرناک دانست و تاکید کرد که حتا این فتواها امنیت و جان خبرنگاران را به خطر مواجه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала