حمله انتحاری داعش در مراسم جنازه طالبان در سرپل

© AFP 2023 / JAVED TANVEERحمله انتحاری داعش در مراسم جنازه طالبان در سرپل
حمله انتحاری داعش در مراسم جنازه طالبان در سرپل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع در شمال افغانستان می‌گویند که پس از چاشت امروز در نتیجه یک حمله انتحاری توسط یک داعشی در مراسم جنازه طالبان در سرپل چندین عضو این گروه کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که یک فرد انتحاری گروه داعش*، مراسم جنازۀ یک برادر فرمانده مشهور گروه طالبان** را در ولسوالی صیاد سرپل هدف قرار داده‌است.

آقای رضایی گفت که یک برادر شیر محمد غضنفر، از فرماندهان مشهور گروه طالبان چند روز قبل در جنگ با گروه داعش در ولسوالی درزآب جوزجان اشتراک کرده بود که توسط داعشیان کشته شد.

آقای رضایی ادامه داد که شیر محمد غضنفر، فرمانده مشهور گروه طالبان امروز مراسم جنازۀ وی را در مهمان‌خانۀ خود در قریۀ اجریم ولسوالی صیاد برگزار نمود بود که توسط یک داعشی هدف حمله قرار گرفته‌است.

منبع گفت که در نتیجۀ حمله انتحاری، ۱۵ عضو گروه طالبان کشته شده که در بین آنان یک برادر دیگر شیر محمد غضنفر، فرمانده آن گروه نیز شامل‌است.

به اساس اطلاعات آقای رضایی، در این حادثه، سه عضو دیگر گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند.

آقای رضایی خاطر نشان کرد که این آمار اولیه‌است و احتمال دارد که افزایش نیز یابد.

این درحالی‌ست که از چند روز بدین‌سو، جنگ میان گروه‌های داعش و طالبان در ولایت جوزجان به شدت جریان دارد و بر هر دو طرف تلفاتی وارد شده‌است.

به اساس اطلاعات مسؤولان در شمال کشور، در این درگیری‌ها، گروۀ داعش بیش‌تر تلفات را از سوی طالبان متقبل شده‌اند.

چند روز قبل، قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال در خبرنامه‌یی گفته بود که گروه طالبان سه عضو زن گروه داعش را پس از تجاوز جنسی، کشته‌اند.

*داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

**طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала