بسته شدن دروازه‌های نهادهای دولتی در شمال افغانستان

بسته شدن دروازه‌های نهادهای دولتی در شمال افغانستان
بسته شدن دروازه‌های نهادهای دولتی در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ولایت‌های فاریاب، سرپل، جوزجان، بلخ، سمنگان و تخار، معترضان، دروازه‌های برخی دفاتر کمیسیون انتخابات را از چند روز به اینسو بسته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تظاهر کننده‌گان فاریابی در واکنش به بازداشت نظام‌الدین قیصاری دروازه‌های برخی از نهادهای دولتی در این ولایت را بستند.
آنها هشدار می‌دهند تا زمانی که خواست‌های‌شان از سوی حکومت پذیرفته نشده است، به این اعتراض‌ها‌ ادامه می‌دهند.
در سمنگان و جوزجان نیز هواداران جنبش‌ملی در برابر ساختمان این ولایت‌ها چادرهای تحصن برپا کرده‌اند.
محمدصدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان گفت: « تظاهر کننده‌گان صبح امروز چهارشنبه (۲۷ سرطان) شماری از معترضان در برابر ساختمان ولایت خیمه تحصن برپا کرده و ولایت تعطیل است.»
معترضان در سرپل نیز دروازه‌های نهادهای دولتی همچون محکمه، سارنوالی، زراعت، انکشاف دهات و عدلیه را به روز سه شنبه (۲۶ سرطان) بسته‌اند.
ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل می‌گوید تظاهر کننده‌گان هشدار داده‌اند که اگر به خواست‌های شان توجه نشود، برخی دیگر از نهادهای دولتی را نیز بسته می‌کنند.
اعتراض‌ها به بازداشت نظام‌الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار از یازدهم سرطان تا اکنون در فاریاب و شماری از ولایت‌های شمال و شمال‌شرق کشور ادامه دارد.
معترضان بر پذیرفته شدن خواست‌های‌شان مبنی بر رهایی بی‌قید و شرط قیصاری و برگشت جنرال دوستم به کشور تاکید می‌ورزند.
در جریان این راهپیمایی‌های اعتراضی روال عادی زندگی در فاریاب و جوزجان به هم خورده است. دو ولایتی که بیشترین هواداران جنبش ملی در این ولایت‌ها استند.
معترضان بیشتر از ده روز به اینسو است که راه بندر آقینه-جوزجان را نیز بسته‌اند.
با بسته شدن راه بازرگانی بندر آقینه-جوزجان روند انتقال کالاهای بازرگانی مختل شده و بهای مواد نفتی و خوراکی نیز افزایش یافته است.
حالا این معترضان هشدار می‌دهند که اگر حکومت به خواست‌های‌آنان بی‌پروایی کند آنها راه‌های بندرهای بازرگانی در شمال وشمال‌شرق را بسته خواهند کرد و نیز گاز کارخانه کود و برق مزارشریف را قطع می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала