بندر حیرتان برای دومین بار از سوی معترضان هوادار دوستم مسدود شد

بندر حیرتان برای دومین بار از سوی معترضان هوادار دوستم مسدود شد
بندر حیرتان برای دومین بار از سوی معترضان هوادار دوستم مسدود شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز گذشته اعتراض کنندگان حزب جنبش در مزارشریف مسیر بندر حیرتان را به روی وسایط تجاری بستند و تاکید دارند که اگر به خواست های شان رسیده گی نشود، این شاهراه را باز نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، گل محمد ارکین معاون حزب جنبش می گوید راه بندر حیرتان از سوی معترضان تا زمانی مسدود خواهند ماند که حکومت به خواست های هواداران این حزب پاسخ مثبت بدهد.

بسته شدن دروازه‌های نهادهای دولتی در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
بسته شدن دروازه‌های نهادهای دولتی در شمال افغانستان

به گفته آقای ارکین این مسیر به روی رفت و آمد وسایط باربری و کارمندان دولتی مسدود است و معترضان به بقیه شهروندان اجازه رفت و آمد از این مسیر را می‌دهند.
از سویی هم برخی باشندگان شمال به ویژه بازرگانان از معترضان تقاضا دارند که مانع روند عادی زندگی مردم و فعالیت های اقتصادی شان نشوند.
هرچند رئیس جمهور غنی در پی اعتراضات مردم در ولایات شمال از احتمال بازگشت جنرال دوستم به کشور سخن زده بود اما معترضان می‌گویند به دلیل عدم رسیدگی جدی به خواست های شان دست از تظاهرات بر نمی‌دارند.

یادآوری می‌کنیم که اعتراض‌های ضدحکومتی در ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی پس از بازداشت نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار فاریاب و نمایندۀ خاص عبدالرشید دوستم معاون نخست رئیس جمهور، آغاز شد و با گذشت 16 روز از آن رویداد، هنوز ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала