احتمال گزینه خروج نظامیان امریکایی از افغانستان

© AFP 2023 / David Furst احتمال گزینه خروج نظامیان امریکایی از افغانستان
احتمال گزینه خروج نظامیان امریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه بین‌المللی بحران، پیشنهاد کرده است که امریکا برای تحقق صلح با طالبان در افغانستان باید به طور روشن گزینه خروج نظامی از این کشور را با تعیین جدول زمانی مشخص روی میز قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «گروه بین‌المللی بحران» در وبگاه خود نوشت: امریکا با تعیین نماینده ویژه‌ برای گفت‌وگوی مستقیم با طالبان در راستای تحقق صلح قابل قبول بین دولت افغانستان و این گروه تلاش کند.
بر اساس این گزارش، تحقق توافق صلح باید برای مردم افغانستان نیز قابل پذیرش باشد در عین حال واشنگتن باید به طور آشکار اعلام کند که گزینه خروج نظامیان امریکایی نیز روی میز مذاکره قرار خواهد گرفت.
گروه بین‌المللی بحران در ادامه نیز از طالبان خواست تا پیشنهاد اشرف غنی، برای آغاز گفت‌وگوهای بدون پیش‌شرط را بپذیرد و با کابل وارد گفت‌وگوهای صلح شود.
گروه بین‌المللی بحران از واشنگتن خواست تا در بیانیه‌ای عمومی موضوع خروج نظامیان امریکایی و دیگر نیروهای خارجی از افغانستان باید قابل مذاکره باشد و جدول زمانی نیز برای خروج نظامیان تعیین شود.

تأکید پترویس بر ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تأکید پترویس بر ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان

گروه بین‌المللی بحران در ادامه نیز به طرفین پیشنهاد داد تا با اعلام آتش‌بس، تبادل زندانیان و شفافیت بیشتر در همکاری بین دولت و طالبان در ارائه خدمات ابتدایی در مناطق تحت کنترل طالبان اعتمادسازی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала