جنرال دوستم ترکیه را به قصد کابل ترک کرد + تصاویر

© AFP 2023 / Emmanuel Duparcqجنرال دوستم ترکیه را به قصد کابل ترک کرد + تصاویر
جنرال دوستم ترکیه را به قصد کابل ترک کرد + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را در سفر به کابل، فیض الله ذکی، وزیر کار امور اجتماعی، سید انور سادات معاون شورای امنیت ملی و فضل محمود فضلی، دستیار رئیس جمهور غنی همراهی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و رهبر جنبش ملی افغانستان ساعاتی پیش میدان هوایی انقره را به مقصد کابل ترک گفته است.

گفته می‌شود طیاره حامل آقای دوستم که وی را شماری از مقامات حکومتی دیگر نیز همراهی می‌کنند، به جانب کابل پرواز نموده است.

این در حالیست که دیروز، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری به خبرنگاران اعلام کرد که قرار است امروز (یکشنبهُ ۲۲ جولای) معاون اول ریاست جمهوری به کشور برگردد و به گونه ویژه مورد استقبال قرار گیرد.

قابل ذکر است که جنرال دوستم نزدیک به یک سال و نیم در کشور ترکیه به‌سر می‌برد. سفر وی به ترکیه که در نخست دلیل آن مشکلات صحی و معالجه اعلام شده بود، پس از افزایش تنش‌های سیاسی و همچنان اتهامات احمد ایشچی مبنی بر آزار و اذیت جنسی از جانب معاون اول ریاست جمهوری و محافظین وی، صورت گرفت.

شماری از کارشناسان نبود جنرال دوستم در افغانستان و بود و باش وی در ترکیه را تبعید از کشور خوانده بودند.

آقای دوستم در حالی قرار است به کشور بازگردد که تظاهرات مردمی در ولایات شمال کشور پس از بازداشت نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و نماینده جنرال دوستم در این ولایت، روز به روز گسترش می‌یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала