وقوع انفجار در نزدیکی میدان هوایی با رسیدن دوستم به کابل

© Photo / Carl Montgomeryوقوع انفجار در نزدیکی میدان هوایی با رسیدن دوستم به کابل
وقوع انفجار در نزدیکی میدان هوایی با رسیدن دوستم به کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدای یک انفجار در نزدیکی میدان هوایی کابل در امتداد سرک میدان هوایی شنیده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، لحظاتی پس از رسیدن جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به کابل و رهسپاری وی به جانب دفتر کاری اش در قصر صدارت صدای یک انفجار در  نزدیکی میدان هوایی کابل شنیده شده است.

به گفته یک فرمانده پولیس، این انفجار در نزدیکی راه ورودی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی صورت گرفته است که تلفات نیز در پی داشته است.

یک تن از خبرنگارانی که با کاروان جنرال دوستم در حال ترک میدان هوایی بود، می‌گوید که هنگامی‌که موتر جنرال دوستم از چهارراهی شهید احمد شاه مسعود عبور کرد، انفجار مهیبی رخ داد که احتمالاً موترهای عقب کاروان مورد حمله قرار گرفته باشد.

حشمت استانکزی، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل گفته است که حوالی ساعت ۵ عصر امروز کاروان موترهای جنرال دوستم در جاده میدان هوایی در نزدیکی سه راهی میدان هوایی آماج یک انفجار قرار گرفت که تلفات نیز در پی داشته است.

به گفته سخنگوی پولیس کابل، هنوز نوعیت این انفجار معلوم نیست اما احتمال می‌رود که یک حمله انتحاری باشد.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله کشور در مصاحبه با طلوع نیوز گفته است که تعداد تلفات این حمله انتحاری ده فرد ملکی شهید و زخمی شده اند.

این در حالیست که سخنگوی شفاخانه وزیر اکبر خان در کابل گفته است که تاکنون در نتیجه این حادثه ۱۱ تن شهید و ۴۸ تن دیگر زخمی شده اند. 

فرمانده پولیس کابل شمار جان باختگان این حادثه را ۱۴ شهید گفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала