کشته شدن فرد شماره دوم داعش در شمال افغانستان

© Sputnikکشته شدن فرد شماره دوم داعش در شمال افغانستان
کشته شدن فرد شماره دوم داعش در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلى در ولايت جوزجان مى گويند که "حاجی مراد" معاون گروه داعش در اين ولايت، در درگيرى رويا روى با طالبان در ولسوالی درزاب کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "پژواک" محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان گفت که این مرد، به صفت معاون مولوی حبیب الرحمان سرگروپ عمومی گروه داعش درولایت جوزجان، مصروف فعالیت ضد دولتی بود و زمانی کشته شد که طالبان حوالی ساعت ١:٠٠شب، حمله تهاجمی شانرا بالای مواضع داعشیان در قریه مُغل و سردره ولسوالى درزاب آغاز کردند.
غفوری علاوه کردکه جنگ ميان گروه طالبان و داعش، تاصبح امروز در این منطقه ادامه داشت که در نهایت از جانب گروه داعش، حاجی مراد کشته شده و تعدادی از افراد دیگر این گروه زخم برداشته اند که از آنها ارقام در دست نیست.
موصوف به این نکته نیز اشاره کرد که بدون شک طالبان نیز در این حمله تلفاتی دیده اند؛ اما ازافراد کشته شده و زخمی های آنها اطلاعی در دست نيست.
در این حال، ثمرالدین یکتن از باشنده گان مرکز ولسوالی درزاب گفت که فعالیت داعشیان در این اواخر در سطح قریه مُغل و سردره محدود شده است و سایر قراء و قصبات را طالبان از نزد افراد این گروه گرفته اند.
ثمر، دلیل مقاومت داعشیان را در این دو قریه، موجودیت سنگر های محکم داعشیان عنوان کرد که به شکل صوف ها کنده شده است و شاید سقوط این دو قریه روز های زیادی را در بر گیرد.
موصوف افزود که شماری از خارجیان و افراد خرد و ریزه داعشیان اند که اکنون در مقابل طالبان میجنگند و شایعاتى بین مردم پخش شده که حلقه رهبری این گروه، به طرف ولایت ننگرهار فرار کرده اند.
تا کنون در مورد این رویداد، طالبان و داعشیان ابراز نظر نکرده اند.
این درحالیست که از یازده روز به اینسو، بین گروه داعش و طالبان در ولسوالی درزاب جنگ جریان دارد که به گفته منابع محلى، در این مدت ده ها تن از افراد هردو طرف کشته شده و داعشیان تعداد زیادی از قرا و قصبات را از دست داده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала