بمباران طالبان توسط امریکایی‌ها در جنگ با داعش در جوزجان

© AFP 2023 / STRبمباران طالبان توسط امریکایی‌ها در جنگ با داعش در جوزجان
بمباران طالبان توسط امریکایی‌ها در جنگ با داعش در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان مدعی اند که ساعت ٢ بعد از ظهر روز گذشته جنگنده های نیروهای حمایت قاطع گروهی از جنگجویان طالب را که مصروف نبرد با گروه تروریستی داعش بودند؛ مورد حمله قرار داده است تا در نبرد ها با داعشی تضعیف شوند.

یک فرمانده محلی طالبان* در ولسوالی درزاب ادعا می‌کند که جنگنده های نیروهای خارجی خط نبرد آنها با گروه تروریستی داعش** را در قریه قزل غول ولسوالی درزاب آماج حمله قرار داده است.

به گفته این فرمانده طالب، جنگجویان شان زمانی مورد حمله هوایی قرار گرفتند که قصد استقرار در دو پوسته تازه تصرف شده از نزد تروریستان داعش را داشتند.

این فرمانده طالب می‌گوید که جنگجویان آنان با آگاهی از حمله هوایی بر پوسته‌های تازه تصرف شده، نیم ساعت قبل از حمله هوایی ساحات تصرف شده را ترک کرده بودند که بدنبال حمله هوایی نیروهای خارجی، تروریستان داعش دوباره در آن ساحات مستقر شدند.

این فرمانده جنگجویان طالب می افزاید که در حمله هوایی که صورت گرفته تلفاتی بر آنان وارد نشده است.

درگیری بین داعش و طالبان در جوزجان، ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
درگیری بین داعش و طالبان در جوزجان، ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت

با آنکه منابع در قول اردوی ٢٠٩ شاهین از حمله نیروهای حمایت قاطع بر خط نبرد تروریستان طالب و داعش اظهار بی‌خبری می‌نمایند اما رضا غفوری، سخنگویی مقام ولایت جوزجان با رد حمایت نیروهای خارجی از تروریستان داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان می‌گوید: طالبان و داعشیان دشمنان کشور اند و در مقابله با آنان هیچگونه تفاوت وجود ندارد.

به گفته آقای غفوری، حمله دیروز جنگنده های نیروهای حمایت قاطع بر طالبان بدلیل حمایت از تروریستان داعشیان نبوده بلکه نیروهای حمایت قاطع چند ماه قبل با حمله بر پایگاه های گروه تروریستی داعش در ولسوالی درزاب و قوش تپه و کشتن قاری حکمت الله مسوول گروه تروریستی داعش در شمال کشور بزرگترین ضربه را به گروه تروریستی داعش وارد نموده اند.

آقای غفوری می افزاید که آنان از حملات هوایی نیروهای حمایت قاطع به منظور سرکوب دشمنان حمایت نموده و خواهان تداوم اینگونه حملات هوایی هستند.

*طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

**داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала