پیشنهاد کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات پارلمانی در غزنی

© Photo / کسراپیشنهاد کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات پارلمانی در غزنی
پیشنهاد کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات پارلمانی در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات به کمیتۀ تعیین شده قانون انتخابات پیشنهاد کرده است که انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی به علت نا امنی و مشکلات دیگر، به تعویق بیافتد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را به کمیتۀ تعیین شده توسط ماده 104 قانون انتخابات پیشنهاد کرده است.
در فیصله‌نامۀ این کمیسیون آمده است که "به دلیل اوضاع وخیم امنیتی و برخی مشکلات دیگر در ولایت غزنی، در صورت برگزاری انتخابات ولسی جرگه امکان آن وجود دارد تا در این ولایت نماینده‌گی عمومی و عادلانه تأمین شده نتواند. بنا بر این، موضوع تعویق انتخابات ولسی جرگه در این ولایت به کمیتۀ تعیین شده در فقره یک ماده 104 قانون انتخابات پیشنهاد گردد".

نشست احزاب و جریان های سیاسی برای برگزاری انتخابات شفاف - اسپوتنیک افغانستان
نشست احزاب و جریان های سیاسی برای برگزاری انتخابات شفاف

ماده یک صدو چهار قانون انتخابات:
"هرگاه اوضاع امنیتی، حوادث و آفات طبیعی یا حالت مماثل، اصل نماینده گی عمومی و عادلانه را در تدویر انتخابات غیر ممکن سازد ویا این که به مشروعیت مراحل انتخابات صدمه رساند. انتخابات به پیشنهاد کمیسیون و تایید کمیته متشکل از رئیس و اعضای شورای امنیت ملی روسای مجلسین شورای ملی، رئیس ستر محکمه و رئیس کمیسیون نستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی، از تاریخ معینه الی چهار ماه تعویق می گردد.
بند دوم:
هرگاه اوضاع و حالات مندرج فقره یک این ماده طی مدت چهار ماه رفع نگردد کمیته می‌تواند مدت مذکور را برای مدت چهار ماه دیگر تمدید نماید.
هرگاه حالات مندرج فقره یک این ماده منحصر به یک و یا چند حوزه انتخاباتی باشید کمیته می‌تواند برگزاری انتخابات را در همان حوزه الی رفع آن حالات وبهبود اوضاع تعلیق نماید".
این در حالی است که ماه گذشته کمیسیون مستقل انتخابات، جدول زمان‌بندی انتخابات در ولایت غزنی را اعلام کرد.
بربنیاد این جدول، ثبت نام‌های رأی دهنده‌گان همزمان در مرکز ولسوالی‌ها و نیز روستاها از روز ششم ماه اسد تا روز بیست و پنجم ماه اسد انجام می‌شود.
کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که ثبت نام‌های نامزدان مجلس نماینده‌گان و نیز شوراهای ولسوالی‌ها به روز دهم ماه اسد آغاز می‌شود و به روز بیست و دوم ماه اسد پایان می‌ابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала