کار روی طرح انکشافی ولایت پنجشیر از سوی اشرف غنی

© Photo / بنیاد شهید احمد شاه مسعودکار روی طرح انکشافی ولایت پنجشیر از سوی اشرف غنی
کار روی طرح انکشافی ولایت پنجشیر از سوی اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور در دیدار با والی پنجشیر تاکید داشت که روی طرح انکشافی این ولایت در مشوره با شوراهای محلی و با استفاده از دیدگاه‌های آنان باید کار صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه افغانستان، محمداشرف غنی، در دیدار با والی پنجشیر، گزارش اجراات ادارۀ محلی آن ولایت را در خصوص رسیدگی به آسیب‌دیده‌گان حادثۀ طبیعی اخیر، استماع نمود.
والی پنجشیر گفت که وضعیت در منطقۀ پشغور و مسیرهای رفت و آمد، به حالت عادی برگشته و کمیسیون مؤظف توانسته است که وضعیت را مدیریت نماید. وی افزود که هیئتی متشکل از وزارت‌های زراعت و مالداری و انرژی و آب به منطقه آسیب‌دیده سفر کرده و موضوع را بررسی نموده اند.
رئیس ادارۀ رسیدگی به حوادث، گفت که برای ۲۰۰ خانوادۀ آسیب‌دیده از اثر حادثۀ طبیعی در پنجشیر، در دو مرحله کمک‌های نقدی و غذایی صورت گرفته‌است.
همچنان، نمایندگان وزارت‌های تحصیلات عالی، زراعت و مالداری و انرژی و آب، در مورد اقدامات وزارت‌های مربوطه‌شان در ولایت پنجشیر، گزارش دادند.
در این جلسه، طرح انکشافی ولایت پنجشیر شامل نقشۀ راه اقتصادی، محیط زیست، زراعت و مالداری، حکومت‌داری ‌خوب، سرمایه‌گذاری‌ها، فرهنگ توریزم و معادن از سوی والی آن ولایت مطرح‌شد.
آقای غنی از اقدامات عاجل انجام‌شده از سوی مقامات محلی برای آسیب‌دیده‌گان حادثۀ طبیعی اخیر ولایت پنجشیر قدردانی نموده، گفت: در سفرم به آن ولایت تعهد سرپناه به‌ آسیب‌دیده‌گان نموده بودم که این مورد از طریق وزارت شهرسازی و مسکن، تعقیب می‌گردد.

​رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت منابع موجود در ولایت پنجشیر، گفت که روی طرح انکشافی این ولایت در مشوره با شوراهای محلی و با استفاده از دیدگاه‌های آنان، کار صورت گیرد.

این درحالی است که چندی پیش در اثر لغزش کوه و سرازیر شدن ‌سیلاب ها در ولسوالی خنج ولایت پنجشیر، ده ها تن کشته و 300 خانه مسکونی بگونه کامل تخریب شده گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала