جنگجویان داعش که در شمال تسلیم شدند محکمه نمی شوند

© کارگرجنگجویان داعش که در شمال تسلیم شدند محکمه نمی شوند
جنگجویان داعش که در شمال تسلیم شدند محکمه نمی شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه 250 نفری از جنگجویان داعش به نیروهای امنیتی، تسلیم شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، لطف‌الله عزیزی، روز پنج‌شنبه (۱۱اسد) در مراسم تسلیم شدن این اعضای داعش (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان به خبرنگاران گفت که شماری از شهروندان خارجی نیز با گروه داعش بوده‌اند. آقای عزیزی، از شهروندان کشورهای ازبیکستان، تاجیکستان، پاکستان، اندونیزیا و فرانسه نام برد، اما افزود که آنان با این افراد به دولت نپیوسته‌اند.
والی جوزجان، می‌گوید از سرنوشت این افراد اطلاعات دقیق به دست نیست اما گفته می‌شود که آنان با گروه طالبان یکجا شده‌اند و طالبان شماری از آنان را نیز کشته‌اند.
به گفتۀ او، طالبان و داعش از یکسال به اینسو است که در ولسوالی درزآب با هم درگیر استند: «امروز ما در جوزجان به نام داعش فردی را نداریم. تعداد‌شان در جنگ با طالب کشته شدند، تعدادشان در حملات هوایی نیروهای امنیتی جان باختند و شماری هم که باقی ماندند به تعداد ۲۵۰ نفر با جنگ‌افزارهای شان به حکومت تسلیم شدند.
در همین‌حال، حبیب‌الرحمان، مسؤول پیشین نظامی داعش در شمال ‌کشور که با افراد خود به نیروهای امنیتی تسلیم شده‌اند، می‌گوید که حکومت به آنان تعهد سپرده که امنیت شان را تأمین می‌کند و نیز این گروه را به کیفر نمی رساند: «تعهدات که دولت مشخصأ به ما داده، گفته که شما به روند صلح یکجا می‌شوید اگر دولت خواسته باشد به شما وظیفه می‌دهد.»
رهبر پیشین داعش در شمال‌کشور در پاسخ به این پرسش که شماری از اعضای گروه داعش متهم به نقض حقوق بشر و تجاوز جنسی در ولسوالی درزآب استند، افزود: «اگر کسی در این موارد اسناد و شواهد ثبوتیه را ارائه کند، حاضر است که عاملان این قضیه محاکمه شوند.»
این اعضای پیشین گروه داعش، روز چهارشنبه در ولایت ولسوالی درزآب ولایت جوزجان به نیروهای دولتی تسلیم شدند. در میان آنان کودکان و نوجوانان نیز شامل اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала