سفیر پیشین امریکا: مذاکره واشنگتن با طالبان مشروعیت دولت افغانستان را کاهش می دهد

© Photo / U.S. Armyسفیر پیشین امریکا: مذاکره واشنگتن با طالبان مشروعیت دولت افغانستان را کاهش می دهد
سفیر پیشین امریکا: مذاکره واشنگتن با طالبان مشروعیت دولت افغانستان را کاهش می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پیشین امریکا در کابل درباره گفت و گوهای مستقیم امریکا با طالبان گفت، که بدون حضور نمایندگان دولت افغانستان در این مذاکرات مشروعیت دولت کابل کاهش پیدا خواهد کرد.

طالبان: مذاکره با امریکا صورت گرفت - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: مذاکره با امریکا صورت گرفت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رایان کروکر سفیر پیشین امریکا در افغانستان درباره دیدار مقامات امریکایی با طالبان به «ان.پی.آر» گفت: عدم حضور مقامات افغانستان در این دیدارها موضوع مهمی است زیرا طالبان همواره اعلام کرده که آماده گفت‌وگو با امریکاست.

وی افزود: طالبان همواره با نامشروع خواندن دولت افغانستان بر عدم حضور نمایندگان دولت در این مذاکرات تاکید کرده است. این گروه به آنچه که در پی آن بود دست یافته چنین اقداماتی سبب کاهش مشروعیت دولت افغانستان می‌شود.

دیپلمات پیشین امریکایی ادامه داد: طالبان درباره خروج نظامیان امریکایی و شرایط این خروج با مقامات واشنگتن در حال گفت‌وگو هستند، ما به دعوت دولت افغانستان در این کشور حضور داریم و وقتی آن‌ها در اتاق حضور ندارند، اگر ما نظامیان خود را خارج کنیم کشور را بدست چه کسی می‌سپاریم، طالبان؟ این پیامی است که ما منتشر کرده‌ایم.

او افزود: مردم افغانستان بر این باورند که  طالبان آینده آن‌هاست چون امریکایی‌ها با این گروه و نه دولت افغانستان در حال گفت‌وگو هستند.

وی تاکید کرد، که بحران افغانستان تنها از طریق مذاکره حل می‌شود با این حال، طالبان پیروز این دور بوده است، زیرا نیروهای امریکایی و افغانستانی در حال واگذاری مناطقی به این گروه هستند.

پیش از این، برخی رسانه‌های امریکایی اعلام کردند که دولت ترامپ از نیروهای امنیتی افغانستان خواسته تا از مناطق کم جمعیت به شهرهای بزرگ افغانستان عقب نشینی کنند؛ بر اساس این طرح نیروهای امنیتی به جای مناطق کم جمعیت باید بر تامین امنیت شهرهای بزرگ این کشور تمرکز کنند.

یادآوری می کنیم، که کروکر از سال 2011 تا 2012 هدایت سفارت امریکا در کابل را به عهده داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала