استقرار نخستین تیم نیروهای ویژهٔ امریکایی در ولایت فراه

© AFP 2023 / SSGT JASON D. BECKSTAND / USMCاستقرار نخستین تیم نیروهای ویژهٔ امریکایی در ولایت فراه
استقرار نخستین تیم نیروهای ویژهٔ امریکایی در ولایت فراه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان از استقرار نخستین تیم نیروهای ویژهٔ امریکایی در ولایت فراه که در زمینۀ مبارزه با تروریزم به نیروهای اردوی ملی، آموزش‌های لازم خواهند داد، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، جنرال محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است که این نیروها، در چوکات مأموریت حمایت قاطع (ناتو) حین عملیات‌های نظامی بر ضد طالبان، مأموریت مشوره و آموزش را به پیش خواهند برد.

جنرال رادمنش گفته است: "حضور نیروهای خارجی در فراه صرف برای آموزش بیشتر نیروهای دفاعی ما و تعلیم کار با تجهیزاتی را که جدیداً (به) قول اردوی ۲۰۷ لوای دوم توزیع کردند، می باشد".

به گفتۀ وی، این نیروهای امریکایی، همچنان فرماندهان افغان را در سطح بلوک، تولی، کندک و لوا و افرادی را که در قرارگاه فعالیت می‌کنند، در بخش تردد و جلوگیری از فعالیت‌های مخالفین مشوره بدهند.

حمله راکتی طالبان به میدان هوایی فراه - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی طالبان به میدان هوایی فراه

جنرال رادمنش به صدای امریکا گفت که این نیروها در میدان جنگ شرکت نخواهند کرد، اما هنگام نبرد نقش مشاور را خواهند داشت.

این نخستین تیم نیروهای خاص امریکایی است که پس از اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا برای جنوب آسیا و افغانستان، در ولایت فراه مستقر می‌شود.

مقام‌های محلی اردوی افغانستان نیز این خبر را تأیید کرده اند.

قول اردوی ۲۰۷ ظفر با نشر خبری کوتاه گفته است که نخستین تیم از نظامیان ویژه قطعات ایالات متحده امریکا برای سرکوب گروه‌های تروریستی شنبه‌شب در میدان هوایی فراه مستقر شده است، اما نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان و مأموریت حمایت قاطع ناتو تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала