داعشی‌های تسلیم شده اسرای جنگی اند نه مهمانان با افتخار

© Photo / 209 Shaheen Corps FBداعشی‌های تسلیم شده اسرای جنگی اند نه مهمانان با افتخار
داعشی‌های تسلیم شده اسرای جنگی اند نه مهمانان با افتخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای مرکزی ارتش امریکا می‌گوید که صدها جنگجوی گروه داعش که هفته گذشته در ولایت جوزجان به حکومت افغانستان تسلیم شدند، “اسرای جنگی اند، نه مهمانان با افتخار.”

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، جوزف ووتل گفت داعشی‌های تسلیم شده به نیروهای امنیتی افغان، تحت پیگرد قرار گرفته و به خاطر جرایم مرتکب شده‌شان پاسخگو خواهند بود.
نزدیک به دو هفته بیش، نزدیک به 250 تروریست داعشی در ولایت جوزجان به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.

جنگجویان داعش که در شمال تسلیم شدند محکمه نمی شوند - اسپوتنیک افغانستان
جنگجویان داعش که در شمال تسلیم شدند محکمه نمی شوند

مولوی حبیب‌الرحمن رهبر داعش در شمال کشور و مفتی نعمت‌الله معاون او نیز در جمع تروریستان داعشی استند که به دولت تسلیم شدند.
این تروریستان داعشی پس از آن به نیروهای امنیتی تسلیم شدند که پس از نزدیک به یک ماه درگیری شدید با طالبان در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، مواضع‌شان را از دست داده و متحمل تلفات سنگین شدند. طالبان نیز ادعا کردند که تروریستان داعشی برای فرار از مرگ، به دولت پناه بردند.
پس از تسلیمی این تروریستان نگرانی‌ها وجود داشت که حکومت از جنایات آنان چشم پوشی کند. همزمان با تسلیم شدن آنان، باشندگان ولایت جوزجان ده‌ها شکایت علیه این تروریستان در نهادهای عدلی و قضایی درج کردند.
پس از افزایش نگرانی‌ها نسبت به احتمال چشم پوشی حکومت از جنایات این تروریستان تسلیم شده؛ ارگ ریاست جمهوری داعشیان تسلیم شده را تروریستانی خواند که براساس قانون اساسی، کنوانسیون‌ها و تفاهمنامه‌های بین المللی به عنوان تروریست با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.
داکتر عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی نیز گفت که دولت با داعشی‌های تسلیم شده به نیروهای امنیتی در ولایت جوزجان، همانند اسیران جنگی برخورد خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала