در حملات هوایی نیروهای ارتش افغانستان بیش از 50 تروریست کشته شدند

© Sputnik / JAKدر حملات هوایی نیروهای ارتش افغانستان بیش از 50 تروریست کشته شدند
در حملات هوایی نیروهای ارتش افغانستان بیش از 50 تروریست کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله افغانستان اعلام کرد، که دست کم 51 تن از تروریست ها در نتیجه دو حمله هوایی در شهر غزنی در شرق افغانستان جان خود را از دست دادند.

آتش افروزی طالبان در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
آتش افروزی طالبان در غزنی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، وزارت امور داخله افغانستان در صفحه تویترش نوشت، که در نتیجه دو حمله هوایی جنگندهای ارتش بیش از 50 تن تروریست کشته شدند.

پیش از این تلویزیون یک گزارش داده بود، که باز محمد همت رییس درمانگاه مرکزی غزنی گفته است، که در این درگیری ها ده ها تن از غیرنظامیان نیز جان باخته اند که جسد 13 غیرنظامی نیز به درمانگاه ها انتقال یافته اند.

به گفته آقای همت، دیگر جایی برای زخمیان و نگهداری جسدها در این شفاخانه باقی نمانده است. ولسوالی های اجرستان و خواجه عمری غزنی هم شب گذشته گواه نبردهای شدید بوده است.

در این میان تا حال 133 زخمی به درمانگاه ها انتقال یافته اند که از آن میان 43 تن شان نظامیان اند.

جسدهای طالبان نیز در روی جاده های شهر متباقی اند که شش تن شان به درمانگاه ها انتقال یافته اند.

در این درگیری ها بیشتر ساحات شهر غزنی در اداره طالبان است و تنها ریاست امنیت ملی ، مقام ولایت و حرم سرا در اختیار نیروهای دولتی است.

طالبان مسلح در حال حاضر حملات شان را بر فرماندهی امنیه شدت بخشیده اند که بخش های از این اداره آتش گرفته است.

شریف یفتلی رییس ستاد ارتش در نشست خبری در کابل گفته است، که نقاط استراتیژیک شهر غزنی در اختیار نیروهای دولتی قرار دارد. طالبان در خانه های رهایشی سنگر گرفته اند که به همین دلیل ما محتاط پیش می رویم.

رییس ستاد ارتش می‌گوید، در جنگ غزنی، در کنار طالبان، شهروندان خارجی هم با نیروهای دولتی میجنگند، کسانیکه که به باور او همه در پاکستان تجهیز می‌شوند.

 این مقام ارتش افغانستان می گوید، با تلاش های نیروهای دولتی انتظار می رود تا دو روز دیگر، وضعیت در غزنی تغییر کند.

یادآوری می کنیم، که طالبان سه روز پیش حملات شان را از چند بخش بر شهر غزنی آغاز کردند که تاکنون جنگ به شدت جریان دارد و افراد گروه تروریستی طالبان ساختمان های دولتی را به آتش می کشند و غزنی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آتش می سوزد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала