متعرضین دروازه کمیسیون مستقل انتخابات را بستند

© Photo / IEC Afghanistan FBمتعرضین دروازه کمیسیون مستقل انتخابات را بستند
متعرضین دروازه کمیسیون مستقل انتخابات را بستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایات انتخاباتی پس از آن‌که نام‌های ۳۵ تن از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی حذف شده اعلام کرد، شماری از هواداران افراد حذف شده، دروازۀ کمیسیون انتخابات با تن خود بستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید، صبح ام‌روز ده‌ها تن از اعتراض‌گان در نزدیک ساختمان آن کمیسیون گردهم آمدند و دروازۀ کمیسیون را بسته‌کرده‌اند.
در عین زمان، روزنامه‌نگاران از محل روی‌داد گزارش می‌دهند که اعتراض‌کننده‌گان در پیش روی ساختمان‌ چادرهای تحسن را بر افراشته‌اند.
به اساس اطلاعات به دست آمده، در جمع تظاهرات، کننده‎گان ضیاالحق امرخیل و زرداد فریادی و ملا تره‌خیل محمدی نیز شامل‌اند.
افرادی که نام‌های شان از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات شورای ملی حذف شده، این تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی را یک توطیۀ سیاسی می‌خوانند و می‌افزایند که تا هنوز آن کمیسیون هیچ‌ دلیلی برای حذف‌ نام‌های شان ارایه نکرده‌اند.
این درحالی‌ست که در جریان هفتۀ جاری، کمیسیون شکایات انتخاباتی نتایج بررسی‌ شکایت‌های شهروندان کشور در قبال نامزد‌های احتمالی را با رسانه‌ها شریک‌ ساخته‌اند.

توصیه رحمت‌الله نبیل به کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
انتخاب صیاد به‌ حیث رییس کمیسیون مستقل انتخابات

شایان ذکر است که کمیسیون شکایات انتخاباتی، نام‌های ۳۵ تن را از فهرست‌ نهایی نامزدان حذف کرده و برای بیش از ۴۵ تن اخطاریه صادر نموده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала