فساد میلیونی در نوی کابل‌بانک

© Fotolia / Alexander Rathsفساد میلیونی در نوی کابل‌بانک
فساد میلیونی در نوی کابل‌بانک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود بیش ‌از ۳۴ میلیون افغانی ماهانه از معاش منسوبان وزارت امور داخله، از طریقِ چندین حساب بانکی به‌نام یک شخص و ده‌ها حساب‌ جعلی و خیالی دیگر در نوی کابل‌بانک، حیف‌ومیل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک به اسنادی دست یافته‌است که نشان می‌دهد، شخصی به‌نام «محمد‌اسماعیل شجاع» ماهانه ۳۴ میلیون افغانی را، از درَکِ معاش ماهوار کارمندان وزارت امور داخله در زون جنوب کشور از طریق ۱۷ حساب بانکی نوی کابل‌بانک به‌نام خودش و ۲۵۰ حساب دیگر به‌نام‌های جعلی و خیالی، دریافت می‌کند.
اسناد مکمل این اختلاس که شامل فهرست ۲۵۰ نفری حساب‌های جعلی و خیالی و ۱۷ حساب دیگر به‌نام یک شخص با یک نام و یک چهره و یک وظیفه می‌باشد؛ در تابستان سال گذشته توسط اعضای تفتیش داخلی نوی کابل‌بانک، تهیه و در ماه میزان ۱۳۹۶عنوانی وزارت‌های مالیه، امورداخله، بانک مرکزی، دادستانی کُل، سهم‌داران و هیأت نظارت بانک، رسماً ارسال شده‌است.
اما یافته‌های پَیک نشان می‌‌دهد که به‌جای اجراآت قانونی درین مدت، به‌‌تازه‌گی هشت تن از کارمندان و اعضای تفتیش نوی کابل‌بانک که در تهیه‌‌یی این گزارش سهم داشته‌اند، از وظایف شان منفک و یا تبدیل شده‌‌اند.

​مسوولان نوی کابل‌بانک در این باره چیزی نمی‌گویند، اما در پاسخ به فورم تقاضای اطلاعات و نامه‌ی رسمی پَیک، نوشته‌اند که هرگاه پاسخ مندرج این نامه طرف قناعت واقع نه‌شده باشد، در زمینه‌ اصولاً به سهم خودشان، اجراآت خواهند نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала