کشته شن ۷۰ تن از نیروهای امنیتی در جنگ غزنی

© Sputnik / Stringerکشته شن ۷۰ تن از نیروهای امنیتی در جنگ غزنی
کشته شن ۷۰ تن از نیروهای امنیتی در جنگ غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع افغانستان می‌گوید که تاکنون یک ‌هزار نیروی کمکی برای عقب زن طالبان به این شهر فرستاده شده‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی که همراه با ویس احمد برمک، وزیر امور داخله پس از چاشت امروز (دوشنبه ۲۲ اسد) در یک نشست خبری در بارۀ وضعیت جنگ در شهر غزنی سخن می‌زد، گفت که وضعیت این شهر در کنترول نیروهای امنیتی است و برای مدیریت بهتر جنگ، شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش به این ولایت رفته است.
آقای بهرامی، افزود که در چهار روز نبرد در غزنی، ۱۹۴تن از جنگجویان طالب کشته شده اند. به گفتۀ او تنها در نُه حملۀ هوایی امروز ۹۵ تن از طالبان نابود شده‌اند.
همزمان با این، وزیر داخله گفت که ۷۰ تن از نیروهای امنیتی نیز در نبردها در شهر غزنی کشته شده‌اند.
طالبان بامداد روز جمعه بر شهر غزنی حمله کردند و تاکنون با نیروهای امنیتی در این شهر در نبرد استند. آنان، دفتر کمیسیون انتخابات و تلویزیون ملی در غزنی را آتش زده‌اند.
وزیر داخله می‌گوید که جنگجویان طالبان در خانه‌های مردم و مسجدها جا گرفته اند و این کار برای نیروهای امنیتی را سخت کرده است.
با این همه، او اطمینان می‌دهد که هم اکنون تمامی نهادهای دولتی مشمول زندان این ولایت، در اختیار نیروهای دولتی استند.
در همین حال، مأموریت پشتیبانی قاطع و نیروهای امریکایی در افغانستان نیز می‌گویند که شهر غزنی در کنترول نیروهای حکومتی است و طالبانی‌که در داخل شهر استند، توانایی سقوط این شهر را ندارند.
همزمان با این، گزارش‌ها می‌رسانند که دست کم صدتن از نیروهای کماندو از ولسوالی اجرستان ولایت غزنی ناپدید شده‌اند — اما وزیر داخله می‌گوید که تعداد این کماندوها ۵۰ تن استند که ۳۵ تن آنان به ولسوالی میرامور ولایت دایکندی رسیده‌اند.
او می‌گوید پس از شدت گیری نبردها در اجرستان، این کماندوها عقب نشینی کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала