دبیر کل سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شد

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شد
دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش‌بس فوری از سوی همه طرف‌های درگیر در افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار برقراری آتش‌بس فوری از سوی همه طرف‌های درگیر در افغانستان شد و همه طرف را به روند مذاکره برای برقراری صلح پایه‌دار در افغانستان فرا خواند.
این در حالیست که که از 10 اگست درگیری‌های میان نیروهای دولتی و *طالبان در نقاط مختلف افغانستان از جمله غزنی صورت گرفته است که تعداد زیادی از هر دو طرف کشته و زخمی شده اند به گفته وزارت دفاع ملی افغانستان، در این درگیری که میان نیروهای ارتش افغانستان در ولایت غزنی صورت گرفت در حدود 400 طالب کشته و 100 تن از سربازان نیروهای ارتش کشور جان باختند و همچنان براساس برآوردهای مختلف در این درگیری 20 الی 30 غیرنظامی نیز جان‌های خویش را از دست داده اند.

دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از فروپاشی حل‌و فصل صلح در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از فروپاشی حل‌و فصل صلح در افغانستان شد

در این بیانیه آمده است: ‌دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شده و از طرف‌های خواسته است که با حکومت افغانستان برای یک صلح پایه‌دار در این کشور مذاکره نمایند".
طالبان در یک حمله گروهی بر یک پاسگاه و یک پایگاه نیروهای دولتی در منطقۀ علاوالدین ولسوالی بغلان مرکزی، حمله کردند و 38 سرباز ارتش همراه با 8 سرباز پولیس محلی را شهید ساختند.
علاوه براین، در یک حمله انتحاری دیروز حوالی ساعت 4:10 پس از چاشت در مرکز آموزشی موعود 48 تن جان باختند و 67 تن دیگر زخم برداشته اند.
حشمت استانکزی، سخنگوی پولیس کابل، می‌گوید این انفجار حوالی ساعت 4:10 پس از چاشت امروز چهار شنبه در منطقۀ نقاش در دشت برچی کابل رُخ داد.
به گفتۀ او، این انفجار در نزدیکی یک نهاد آموزشی به نام موعود به وقوع پیوست.
او گفت در این رویداد 37 تن جان باختند و 40 تن دیگر زخم برداشته اند.
در همین حال وزارت صحت عامه تأیید می‌کند که در این انفجار 48 تن جان باختند و 67 تن دیگر زخم برداشته اند.
طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته اند، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با هشت صبح گفت که این انتحار کار آنها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала