بولتون درباره شرکت خصوصی نظامی در افغانستان: بحث زیاد است، اما تصمیم با ترامپ است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون درباره شرکت خصوصی نظامی در افغانستان: بحث زیاد است، اما تصمیم با ترامپ است
بولتون درباره شرکت خصوصی نظامی در افغانستان: بحث زیاد است، اما تصمیم با ترامپ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور رئیس جمهور امریکا برای امنیت ملی گفت، که بحث ها درباره سپردن جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی نظامی بسیار زیاد است، اما تصمیم با رئیس جمهور امریکا است.

ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند
به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون مشاور رئیس جمهور امریکا برای امنیت ملی به پاسخ خبرنگار روزنامه ABC News درباره سپردن عملیات های نظامی به شرکت های خصوصی نظامی گفت:- "درباره این موضوع همیشه بحث های زیادی وجود دارد… من همیشه به ایده های جدید باز می گردم، اما من درباره این موضوع اظهار نظر نمی کنم، چرا که در نهایت درباره این موضوع رئیس جمهور تصمیم خواهد گرفت".

بر اساس گزارش رسانه های امریکایی، ترامپ طی اظهاراتی جنگ افغانستان را طولانی ترین جنگ در تاریخ ایالات متحده امریکا دانسته و گفته، که تصمیم نهایی اش در مورد جنگ در افغانستان و راهبرد واشنگتن در قبال افغانستان در شرف نهایی شدن است.

وی افزود: طرح خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان را مورد بررسی قرار می دهد.

 طرح خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان از سوی بنیانگذار شرکت خصوصی نظامی به نام «بلک واتر» تهیه شده است.

اریک پرینس بنیانگذار شرکت بلک واتر به رسانه‌ها گفته است، که هزینه امریکا در جنگ افغانستان برابر  با کل هزینه دفاعی بریتانیاست.

وی همچنین تاکید کرده است، که در چنین شرایطی ادامه این وضعیت دشوار است.

پرینس گفته بود، که طرح وی می‌تواند مشکل جنگ را به قیمت نصف آنچه اکنون هزنیه می برد، آن حل کند.

 وی همچنین پیش بینی کرده است، که با فرستادن ۵ هزار نیروی قراردادی خصوصی که جانشین نیروهای امریکایی برای مشورت دهی به نیروهای افغانستان می‌شوند، می توان 30 میلیارد دالر طی یک سال صرفه جویی کرد.

بنیانگذار شرکت بلک واتر در ادامه گفته بود، که طبق طرح خصوصی سازی جنگ افغانستان؛ نیروهای قراردادی‌ یونیفورم نظامی افغانستان را به تن خواهند داشت و براساس قوانین افغانستان، ایفای وظیفه خواهند کرد.

وی همچنین گفته بود، که نیرو های هوایی مجهز به 90 جنگنده در همکاری با نظامیان افغانستان وارد عمل خواهند شد.

در همین حال سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است، که این موضوع یک ابراز نظر شخصی است و تاکنون از سوی دولت ترامپ چنین طرحی با دولت افغانستان مطرح نشده است و از این رو کابل در زمینه دیدگاه‌های فردی موضعی ندارد.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا در سال 2001 پس از حمله بر برج های دوگانگی مرکز تجارت جهانی توسط گروه تروریستی القاعده، عملیات نظامی اش را در افغانستان آغاز کرد، که پس از آن نیروهای امنیتی بین المللی (ISAF) زیر فرماندهی ناتو در  این کشور با مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد مستقر شدند. ائتلاف ضد تروریستی زیر فرماندهی ایالات متحده و آیساف با ستیزه جویان جنبش طالبان و گروه القاعده (که در فدراسیون روسیه ممنوع است) مبارزه کرد. در سال 2014، نیروی رزمی کشورهای عضو ناتو از افغانستان بیرون شد و از 1 جنوری 2015 مأموریت غیر نظامی "پشتیبانی قاطع" جایگزین عملیات جنگی شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала