سربازان افغان تسلیم‌شده به طالبان در فاریاب، رها شدند

© Sputnikسربازان افغان تسلیم‌شده به طالبان در فاریاب، رها شدند
سربازان افغان تسلیم‌شده به طالبان در فاریاب، رها شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از این سربازان آزاد شده، می‌گویند که پس از نرسیدن کمک به آنان، ناگزیر شدند که به طالبان تسلیم شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، درحدود چهل تن از نیروهای امنیتی که دو روز پیش، پس از سقوط ولسوالی بلچراغ فاریاب به طالبان* تسلیم شده بودند، از سوی این گروه رها شده‌اند.

ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب، دو روز پیش بدلیل آن‌چه نرسیدن کمک‌ها به نیروهای امنیتی در این ولسوالی گفته شد، بدست طالبان سقوط کرد و در حدود چهل تن از این نیروها به طالبان تسلیم شدند.

محمدشاه، فرماندۀ پولیس ولسوالی بلچراغ که او نیز به طالبان تسلیم شده بود، می‌گوید که بارها از تهدید طالبان در این ولسوالی به مقام‌های بلند پایۀ دولتی شکایت کرده بودند، اما آنان توجهی نکرده بودند.

ولسوالی بلچراغ به دست طالبان سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
ولسوالی بلچراغ به دست طالبان سقوط کرد

در همین حال، مقام‌های حکومتی در فاریاب، می‌گویند که صدها تن از نیروهای نظامی افغان و ناتو به رهبری معاون لوی درستیز، به فاریاب رسیده اند و هواپیماهای جنگی ناتو نیز مواضع طالبان را در چند بخش این ولایت آماج قرار داده اند.

این در حالیست که حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (دوشنبه، ۲۹ اسد) به رسانه‌ها گفته است که در پی سه حمله هوایی در منطقه حمام چشمه در فاصله میان ولسوالی‌های گرزیوان و بلچراغ ولایت فاریاب ۱۰۲ عضو گروه طالبان به شمول مولوی مطیع الله مسوول نظامی طالبان در شمال و چند عضو کلیدی این گروه کشته شدند.

آقای رضایی افزوده است که در این حملات ۵۴ عضو دیگر گروه طالبان نیز زخم برداشته اند.

به گفته وی، ۶ عراده هاموی، ۶۴ عراده موترسایکل، ۵عراده موتر نوع فلانکوچ و سه عراده موتر سراچه مخالفان نیز در این حملات به گونه کامل از بین رفته است.

*طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала