با وجود برداشتن خیمه ها اعتراض نامزدان ادامه خواهد داشت

© JAKبا وجود برداشتن خیمه ها اعتراض نامزدان ادامه خواهد داشت
با وجود برداشتن خیمه ها اعتراض نامزدان ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزدان معترض می گویند، که با وجود برچیدن خیمه ها آنها به اعتراض شان ادامه خواهند داد.

برداشتن خیمه های معترضان از برابر دروازه کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
برداشتن خیمه های معترضان از برابر دروازه کمیسیون انتخابات
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، مریم کوفی یکتن از  نامزدان معترض ولایت بدخشان می‌گوید، حکومت در پی خفه‌کردن صدای مردم و دموکراسی در کشور است. حکومت باید پیش از هر اقدامی، قناعت نامزدان حذف‌شده از فهرست را فراهم سازد.

خانم کوفی همچنین کمیسیون شکایات انتخاباتی را متهم به برخورد سیاسی و سلیقه‌یی با نامزدان می‌کند.

قیس حسن یکتن از نامزدان معترض ولایت کابل نیز می‌گوید، عمل نیروهای امنیتی در برخورد با معترضان دیکتاتورمنشانه و خشونت‌بار بوده است و در جریان گردآوری خیمه‌های معترضان، 10 تن از معترضان زخم برداشته‌اند. او نیز تأکید می‌کند که تا برآورده‌شدن خواست‌هایش دست از اعتراض برنخواهد داشت.

آقای حسن ادعا می‌کند، که نیروهای امنیتی نیمه‌شب به خیمه‌های آن‌ها هجوم آورده و برای برچیدن‌شان از گاز اشک‌آور و جنگ‌افزارهای دست‌داشته‌شان استفاده کرده‌اند. به گفتۀ وی، نیروهای امنیتی مواد خوراکی معترضان را با خود برده و شیشه‌های موترهای‌شان را نیز شکستانده‌اند.

در همین حال، عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، در جریان همین هفته، خیمه‌های تمامی نامزدان معترض از برابر دفترهای کمیسیون‌های انتخاباتی سراسر کشور برچیده خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که سربازان پولیس بامداد امروز خیمه‌های نامزدان معترضی را که نام‌های‌شان از فهرست نهایی نامزدان مجلس نمایندگان حذف شده، از برابر دروازه کمیسیون مستقل انتخابات برچیدند و به اعتراض دو هفته‌یی نامزدان در پایتخت پایان بخشیدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала