طرح استراتیژی منطقوی مبارزه با مواد مخدر افغانستان تایید شد

© AP Photo / Allauddin Khanطرح استراتیژی منطقوی مبارزه با مواد مخدر افغانستان تایید شد
طرح استراتیژی منطقوی مبارزه با مواد مخدر افغانستان تایید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل، طرح استراتیژی منطقوی مبارزه با مواد مخدر افغانستان را تایید کرد و این طرح که ماه گذشته توسط دولت افغانستان ارائه شده بود، از سوی جامعه جهانی مورد تائید قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، حنیف دانشیار، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر گفته است که در حال حاضر حکومت افغانستان روی برنامه تطبیقی این استراتیژی کار می‌کند.

A drug addict holds a needle and syringe. - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندی افغانستان به همکاری با روسیه در قسمت مبارزه با مواد مخدر

سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: "این استراتیژی نهایی شده و فعلاً در مرحله امضأ و برنامه تطبیقی قرار دارد. امیدوار هستیم که با نهایی شدن و تطبیق این استراتیژی بتوانیم کشورها را در جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر افغانستان به خارج وادار به مسئولیت پذیری نماییم".
آقای دانشیار همچنان تاکید کرد که دولت افغانستان در گذشته بر اساس تفاهمنامه با کشورهای همسایه همکاری می‌کرد، اما این طرح در سطح کارشناسان مورد بحث قرار گرفته است و حالا در مرحله امضا و برنامه ریزی روی تطبیق آن قرار دارد.
طرح استراتیژی منطقوی مبارزه با مواد مخدر به هدف مبارزه و جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر، ماه قبل از سوی دولت افغانستان به نمایندگان 13 کشور (کشورهای منطقه، کشورهای همسایه افغانستان، ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد) ارائه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала