اول تا سوم نمره های کانکور سال 95 و 96 افغانستان به چین فرستاده می شوند

© Photo / FB / Haroon Mutarefاول تا سوم نمره های کانکور سال 95 و 96 افغانستان به چین فرستاده می شوند
اول تا سوم نمره های کانکور سال 95 و 96 افغانستان به چین فرستاده می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان وزارت تحصیلات عالی افغانستان از اعطای بورسیه‌های تحصیلی چین به پیش‌تازان کانکورسال‌های 95 و 96 خبرداده اند.

اعلام نتیجه‌ی امتحان کانکور سال ۱۳۹۶/ رضا رفعت344،24 کسب کرد - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتیجه‌ی امتحان کانکور سال ۱۳۹۶/ رضا رفعت344،24 کسب کرد
به گزارش اسپوتنیک، وزارت تحصیلات عالی افغانستان در  ویب سایتش نوشت: در نشستی که امروز سه‌شنبه(6 سنبله) به مناسبت تقدیر از پیشتازان کانکور دو سال اخیر در کابل برگزار شده بود، به اول الی سوم نمره کانکور بورسیه تحصیلی  کشور چین در رشته طب معالجوی اعطا شد.

نجیب‌الله خواجه‌عمری، وزیر تحصیلات عالی که در این نشست حضور داشت گفت:- "در نتیجه‌ی دیدارهایی که با کشورهای بورس‌دهنده داشتیم، توانستیم جمهوری چین را متقاعد سازیم تا هفت سیت بورسیه تحصیلی را در رشته‌ی طب به ممتازان کانکور اعطا نماید،  چون از میان کشورهای بورسیه‌دهنده، هیچ کشوری در رشته‌ی طب بورسیه ندارد، ولی ما پس از چانه‌زنی‌ها جمهوری چین را متقاعد ساختیم که به ممتازان کانکور در این رشته بورسیه اعطا نماید و  سرانجام، اول، دوم و سوم نمره‌های کانکور 1395 و 1396 به دانشگاه شانگهای این کشور فرستاده خواهد شد".

وزیر تحصیلات عالی پاسداری از حقوق دانشجویان را یکی از وظایف علمی و ملی‌اش تلقی نموده افزود:- "پشتیبانی از شایسته‌سالاری در سرلوحه‌ی کار ما قرار دارد".

قرار است روز پنجشنبه این هفته، رضا رفعت، اخترمحمد و ذبیح‌الله برای تحصیل در رشته‌ی طب در دانشگاه شانگهای روانه‌ی چین شود و تا دو هفته‌ی دیگر، چهار نفر از پیش‌کسوتان کانکور امسال نیز برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی طب به این کشور اعزام خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که وزارت تحصیلات عالی افغانستان درحالی از اعطای بورسیه تحصیلی به پیش‌تازان کانکورخبرداده است که پیش از این بارها پیش‌تازان  کانکور سال 95 از وعده خلافی وزارت تحصیلات در قسمت بورسیه های تحصیلی آنان خبر داده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала