آغاز عملیات گسترده ضد تروریستی در افغانستان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaآغاز عملیات گسترده ضد تروریستی در افغانستان
آغاز عملیات گسترده ضد تروریستی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسؤولان مطبوعاتی در وزارت دفاع ملی افغانستان خبر می‌دهند که نیروهای امنیتی ودفاعی کشور، در جریان 24 ساعت گذشته، 109 عملیات را بر ضد تروریستان راه‌اندازی کرده‌اند.

اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ملی طی نشر خبر می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، 10 عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی پلان‌شده و 99 وظیفۀ خاص کوماندوئی را انجام داده‌اند.

آغاز عملیات سرکوب‌نمودن داعش در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آغاز عملیات سرکوب‌نمودن داعش در شمال افغانستان
به اساس اطلاعات منبع، نیروهای هوائی افغاستان نیز 114 پرواز هوائی را در یک‌شبانه‌روز گذشته انجام داده که در نتیجه، 17 حملۀ هوایی بالای مراکز هراس‌افگنان راه‌‎اندازی شده‌اند.
در خبر آمده است که در جریان عملیات‌ها، 59 تن از اعضای گروه‌های طالبان و داعش کشته و یک مقدار سلاح و مهمات آنان از بین و یا هم به دست نیروهای امنیتی افتاده‌است.
منبع می‌گوید، عملیات‌های هوایی و زمینی با حمایت قوت‌های توپچی در ولایت‌های ننگرهار، کنر، غزنی، پکتیا، قندهار، بادغیس، فاریاب، قندز، بغلان و هلمند راه‌اندازی گردیده‌اند.
گروه طالبان تا هنوز در مورد تلفات شان چیزی نگفته‌است.
قابل یادآوری است که در جریان‌های ماه‌های گذشته، راه‌اندازی عملیات‌های هوایی و زمینی از سوی نیروهای امنیتی افغان و هم‌چنان نیروهای خارجی در افغانستان افزایش یافته‌است.
مقام‌های نیروهای خارجی در افغانستان در جریان چند ساعت گذشته گفتند که حملات هوائی به شکل چشم‌گیر نسبت به گذشته افزایش یافته که بیش‌تر گروه‌های هراس‌افگن را هدف قرار داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала