یک عالم دین در مزارشریف تیرباران شد

© AFP 2023 / Farshad Usyanیک عالم دین در مزارشریف تیرباران شد
یک عالم دین در مزارشریف تیرباران شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردان تفنگ‌دار ناشناس، مسؤول «مدرسۀ حضرت علی» در شهر مزارشریف را تیرباران کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مولوی محمدعارف حامدی، مسؤول مدرسه حضرت علی و عضو رهبری شورای انسجام عرب‌های حوزۀ شمال دیشب از سوی مردان تفنگ‌دار نقاب‌پوش در حوزۀ چهارم امنیتی مزارشریف کشته شد.
پاینده، دانشجوی مدرسۀ حضرت علی و گواه رویداد به طلوع‌نیوز گفت: "کسانی‌که مهاجم بودند در تشناب مخفی شده بودند، باز این‌ها وقت پلان شان را گرفته بودند، مولوی صاحب را دو مرمی زدند و یک مرمی هم به پیشانی‌اش زده بودند".
به گفتۀ او این رویداد شام‌گاه روز جمعه نهم سنبله پس از ادای نماز مغرب زمانی رخ‌داد که آقای حامدی قصد داشت به خانه‌اش که در جوار مسجد است، برود.
دانشجویان این مدرسه از حکومت می‌خواهند که عاملان این کشتار را شناسایی و به کیفر برسانند.

هرات - اسپوتنیک افغانستان
ترور عالم سرشناس دینی در هرات

نظرمحمد، یکی دیگر از دانشجویان این مدرسه می‌گوید: "دولت باید عاملان این رویداد را پیدا کند و آنان را مجازات نماید".
در همین‌حال، شماری از باشنده‌گان مزارشریف نیز از افزایش جرم‌های جنایی در این شهر شکایت دارند. آنان از پولیس می‌خواهند که برای تأمین امنیت مردم بیشتر از پیش تلاش کنند.
انیسه، یکی از باشنده‌گان مزارشریف گفت: "در جاده که می‌رویم از این نگران استیم که مبادا تلفون ما را بدزدند و یا کسی دستکول مرا بزنند و یا امثال این".
یاسین، باشندۀ دیگر مزارشریف نیز افزود: "در محضر عام نفرها قتل می‌شوند، در محضر عام نفرها دست شان بریده می‌شوند باید برای تأمین امنیت توجه شود".
در چنین اوضاعی، شیرجان درانی، سخن‌گوی پولیس بلخ هرچند آمار دقیق از میزان رویدادهای جنایی در یک ماه پسین به دست نمی‌دهد اما می‌گوید که از گشت و گذار مردان تفنگ‌دار غیرمسؤول در این شهر جلوگیری شده است: "افراد مسلح غیرمسؤول فعلأ جلو شان گرفته شده، در شهر شما بسیار کم اگر ببینید آنهم اگر در چک‌پاینت‌های ما اگر موجود باشند ما دستگیر می‌کنیم".
شهر مزارشریف در شانزده سال گذشته از امن‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌رفت اما بیش از شش ماه می‌شود که افزایش جرم‌های جنایی در این شهر مردم را نگران ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала