صیاد: ائتلاف بزرگ افغانستان در تلاش سبوتاژ انتخابات است

© Photo / I.E.C.A / I.E.C.Aصیاد: ائتلاف بزرگ افغانستان در تلاش سبوتاژ انتخابات است
صیاد: ائتلاف بزرگ افغانستان در تلاش سبوتاژ انتخابات است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که دست‌یابی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان به این همه شناس‌نامه و ستیکر خود جای سوال است و نهادهای عدلی و قضایی و نیز استخبارات کشور باید این موضوع را به گونۀ جدی بررسی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک روز پس از آن‌که ائتلاف بزرگ افغانستان، هزاران نسخه شناس‌نامۀ ستیکردار جعلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد، کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که این ائتلاف با همه‌گانی کردن این اسناد می‌خواهد اذهان عامه را مغشوش و انتخابات را سبوتاژ کند.

افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس

عبدالبدیع صیاد، رئیس‌ کمیسیون انتخابات که پس از چاشت امروز در یک نشست خبری در کابل سخن می‌زد، گفت مطمین نیست که آیا ستیکرهایی‌که در اختیار این ائتلاف قرار گرفته، مربوط کمیسیون انتخابات است یا نه و آیا این ستیکرها جعلی استند و یا اصلی: "ما در بارۀ هر ستیکر مسؤول استیم، اما مشخص نیست که آیا این ستیکرهایی‌که از سوی ائتلاف شریک ساخته شده، اصلی استند و یا جعلی".
به گفتۀ او، در جریان ثبت نام‌های رآی‌دهنده‌گان 60 کتابچۀ ستیکر در ولایت‌ها مفقود شده‌اند که احتمالأ بخشی از آن در اختیار این ائتلاف قرار گرفته است.
او افزود اگر مشخص شود که این ستیکرها مربوط کمیسیون انتخابات است، عاملان آن به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.
آقای صیاد اما تأکید کرد که کمیسیون انتخابات مسؤولیت شناس‌نامه‌ها را ندارد و در این باره باید ادارۀ ثبت و احوال نفوس پاسخ بگوید: "در بارۀ تذکره‌ها هیچ مسؤولیت نداریم و کارمندان ما بر تذکره‌ها برچسپ زده اند بدون این‌که تشخیص کنند اصلی استند یا جعلی چون تشخیص آن مسؤولیت ادارۀ ثبت احوال نفوس است".
ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، روز گذشته هزاران نسخه شناس‌نامۀ جعلی ستیکر دار را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و ادعا کرد که روند ثبت نام‌های رآی‌دهنده‌گان پر از تقلب بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала