فرمانده جدید امریکایی با افکار کهنه‌اش قادر به حل بحران افغانستان نیست

© REUTERS / Lucas Jacksonفرمانده جدید امریکایی با افکار کهنه‌اش قادر به حل بحران افغانستان نیست
فرمانده جدید امریکایی با افکار کهنه‌اش قادر به حل بحران افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده جدید نیروهای خارجی مستقر در افغانستان اعتراف کرده است که طرح جدیدی برای پایان بحران افغانستان ندارد بنابر این پیش‌بینی می‌شود که او نیز مانند فرماندهان سابق امریکایی دستاوردی در افغانستان نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که به سالروز حمله ۱۱ سپتمبر و حمله متعاقب امریکا به افغانستان نزدیک می‌شویم فرماندهی نظامیان امریکایی در افغانستان شاهد ایجاد تغییراتی است.

جنرال آستین اسکات میلر، نهمین فرمانده نظامی امریکا در افغانستان امروز بطور رسمی فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان را به عهده گرفت اما هم اکنون نیز به عدم تفکر نوآورانه خود اعتراف کرده است.

میلر در جلسه استماعیه خود در ماه جون در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که نمی‌تواند زمان دقیقی را برای بازگشت نیروهای امریکایی به این کشور مشخص کند.

البته این موضوعی قابل پیش‌بینی بود و با وجود تغییر در فرماندهی، این جنرال امریکایی همان طرز فکر کهنه‌ای را دارد که در دو دهه گذشته در سیاست خارجی امریکا نفوذ کرده است.

جنرال اسکات میلر رسمأ جایگزین نیکلسون در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
جنرال اسکات میلر رسمأ جایگزین نیکلسون در افغانستان شد

چهارشنبه هفته گذشته نیز جنرال جان نیکلسون، فرمانده پیشین نظامیان امریکایی که امروز فرماندهی را به میلر تحویل می‌دهد در یک کنفرانس خبری بار دیگر اظهاراتی را درباره پیشرفت بیان کرد اما چیز جدیدی برای عرضه نداشت.

رویکرد امریکا در افغانستان ایجاد و آموزش نیروهای امنیتی افغان اعلام شده است اما با گذشت ۱۷ سال از حضور نظامی امریکا در این کشور هنوز نظامیان افغان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

به گزارش نشریه امریکایی "نشنال اینترست"، فساد و بی‌کفایتی اداری سبب حمایت ضعیف از نیروهای افغان شده است و تا پیش از محرمانه شدن اطلاعات در سال ۲۰۱۶، دستکم ۳۰ درصد نیروهای افغان سالانه خدمت را ترک می‌کردند.

این نشریه امریکایی نشانه دیگری از شکست واشنگتن در افغانستان را افزایش مناطق تحت کنترول و نفوذ طالبان دانسته است.

با این حال، برخی از حضور نظامیان امریکایی بدون جدول زمانی حمایت می‌کنند. بطور مثال "مکس بوت" یکی از ستون‌نویس‌های واشنگتن پست و از حامیان حضور امریکا در افغانستان حتی به آموزش نیروهای افغان توسط نظامیان امریکایی فکر نمی‌کند و به جای آن می‌گوید که امریکا باید ۱۴ هزار نیروی خود را برای زمان نامشخصی در افغانستان حفظ کند و آن را "بهترین گزینه بد" می‌خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала