اشرف غنی دستور بررسی شناسنامه های جعلی را داد

© AP Photo / Rahmat Gul‌اشرف غنی دستور بررسی شناسنامه های جعلی را داد
‌اشرف غنی دستور بررسی شناسنامه های جعلی را داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان هیئتی را به منظور بررسی چگونگی جعل و تقلب در توزیع شناسنامه های ورقی و نصب برچسب انتخاباتی در یک سال گذشته تعیین کرد.

افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس
به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه نوشت: ‌محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان یک هیئت با صلاحیت به ریاست دادستانی کل را تعیین کرده، که چگونگی تقلب در روند توزیع شناسنامه های ورقی را از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ بررسی کند.

در ترکیب هیئتی که تازه تشکیل شده، ریاست عمومی امنیت ملی، نمایندگان وزارت داخله، کمیسیون مستقل انتخابات، اداره ملی معلومات و احصاییه و همچنین نماینده‌ اداره مرکزی ثبت احوال نفوس نیز شامل اند.
در اعلامیه ریاست عمومی دفتر مقام ریاست جمهوری آمده که این هیأت صلاحیت دارد تا مسئولان و افرادی که در کار جعل تذکره دست داشته‌اند را به ارگان های عدلی و قضایی معرفی کند. 
با این حال، هیچ نماینده ای از احزاب سیاسی عضو ائتلاف بزرگ ملی در این هیأت حضور ندارد و به این ترتیب، هیأت یادشده صرفا دولتی است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این ائتلاف بزرگ ملی افغانستان روز شنبه (۱۰ سنبله) اسنادی را فاش کرد که نشان می‌ داد ده ها هزار برچسپ اصلی روی شناسنامه های ورقی جعلی نصب شده است.
این ائتلاف حکومت و کمیسیون انتخابات را متهم به تقلب در انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان کرده و گفته است که این شناسنامه های ورقی و برچسپ‌ها در اداره ثبت احوال نفوس و کمیسیون انتخابات ثبت شده است.
در واکنش به این افشاگری‌ها، اداره‌ی مرکزی ثبت و احوال نفوس پس از آن گفت، که شناسنامه های ورقی که از سوی این ائتلاف نمایش داده شده «جعلی» است و اعتبار حقوقی ندارد.کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته است که این کمیسیون مسئول ثبت شناسنامه های ورقی نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала