حزب اسلامی حکمتیار با تشکیل حکومت موقت مخالفت کرد

© svoboda.orgحزب اسلامی حکمتیار با تشکیل حکومت موقت مخالفت کرد
حزب اسلامی حکمتیار با تشکیل حکومت موقت مخالفت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب اسلامی اعلام کرد که به جای تشکیل حکومت موقت باید دولت افغانستان برای اصلاح نظام انتخاباتی فشار وارد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در یک ماه اخیر چندین دور از مذاکرات احزاب سیاسی با دولت افغانستان درباره نحوه برگزاری انتخابات و اصلاح نظام انتخاباتی برگزار شد که پس از مدتی بدون نتیجه پایان یافت.
در حالی که احزاب سیاسی به لزوم استفاده از سیستم بیومتریک در انتخابات تاکید می‌کنند اما دولت افغانستان صرف نظر از خواست‌های انتخاباتی در نظر دارد تا انتخابات پارلمانی را به شیوه غیرهوشمند و با استفاده از برگه‌های رای برگزار کند.
چند روز پیش ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با رونمایی از صدها هزار شناسنامه جعلی، دولت فغانستان را به سازماندهی انتخابات و کمیسیون انتخابات را نیز به تبانی با دولت متهم کرد.
اخیرا احمدضیا مسعود رئیس اجرایی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که از مجموع 35 حزب سیاسی در این کشور نمایندگی می‌کند تنها راه تضمین شفافیت انتخابات را تشکیل حکومت موقت در این کشور عنوان کرده است.
اما حزب اسلامی «حکمتیار» در واکنش به این موضوع اعلام کرد، تلاش می‌کنیم که دولت افغانستان و کمیسیون انتخابات اصلاحات مورد نظر احزاب سیاسی را بپذیرد، اما هرگز از تشکیل حکومت موقت حمایت نخواهیم کرد.
امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان نیز در واکنش به این موضوع تصریح کرد، امیدواریم تمامی طرف‌ها درباره شیوه برگزاری انتخابات به تفاهم برسند، زیرا هیچ جایگزینی برای انتخابات وجود ندارد.
سیدحفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان نیز در واکنش به این موضوع گفت: اگر احزاب سیاسی به دنبال تضمین شفافیت انتخابات هستند ما آماده همکاری هستیم.
این در حالی است که احزاب سیاسی هشدار داده‌اند، برگزاری انتخابات بدون اعمال اصلاحات در نظام انتخاباتی باعث ایجاد بحران در این کشور خواهد شد زیرا دولت کنونی برای سازماندهی انتخابات تلاش می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала