دیدار اشرف غنی با وزیر دفاع امریکا

© Photo / ARG Facebookدیدار اشرف غنی با وزیر دفاع امریکا
دیدار اشرف غنی با وزیر دفاع امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان ظهر امروز با وزیر دفاع امریکا که صبح امروز وارد کابل شده بود، دیدار کرد

وزیر دفاع امریکا وارد کابل شد - اسپوتنیک افغانستان
سفر غیر منتظره وزیر دفاع امریکا به کابل
به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، ظهر امروز جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا را که در رأس یک هیئت عالی‌رتبۀ آن کشور به کابل آمده‌بود، در قصر گل‌خانۀ ارگ به حضور پذیرفت.

در این دیدار که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز حضور داشت، رئیس جمهور افغانستان به وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا و جنرال جوزف دنفورد لوی درستیز آن کشور خوش‌آمدید گفت.

دوجانب پیرامون مسایل مختلف افغانستان و منطقه به‌خصوص صلح و امنیت، تأثیرات مثبت استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی، انتخابات ریاست جمهوری، ولسی جرگه و شوراهای ولسی‌ها، مبارزه با تروریزم و مذاکرات صلح با پاکستان بحث و تبادل نظر کردند.

جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا به نوبه خودش از سفرش به افغانستان ابراز خرسندی نموده و تلاش‌های حکومت وحدت ملی را در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه مبارزه با تروریزم، اصلاحات و مبارزه با فساد قابل قدر دانست و نیز از شجاعت قوای مسلح افغانستان ستایش کرد.

متیس گفت، که دولت و مردم ایالات متحده امریکا تا رسیدن افغانستان به رفاه، امنیت و ثبات دائمی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهند بود. وی اطمینان داد، که کشورش به همکاری‌های خود در عرصه‌های امنیتی، اقتصادی و تقویت همکاری‌های دوجانبۀ رفاهی با افغانستان، ادامه می‌دهد.

در این دیدار داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز صحبت کرده ضمن خوش‌آمدید به وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا و هیئت همراه‌اش، از همکاری‌های آن کشور در عرصه‌های مختلف با افغانستان قدردانی نمود.

رئیس جمهور محمداشرف غنی نیز از همکاری‌های دوامدار ایالات متحدۀ امریکا در بخش‌های مختلف به‌خصوص تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ستایش کرده گفت، که مردم و حکومت افغانستان خواهان صلح و ثبات پایدار می‌باشند و دراین زمینه از حمایت و همکاری‌های ایالات متحده تشکر کرد.

یادآوری می کنیم، که جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده امریکا با جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا صبح امروز در یک سفرغیرمنتظره وارد کابل شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала