تامین امنیت دشت برچی کابل توسط مردم محل

© Sputnik / Jakتامین امنیت دشت برچی کابل توسط مردم محل
تامین امنیت دشت برچی کابل توسط مردم محل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نگهبانان مسجد در دشت برچی، می‌گوید که در حال حاضر بیش از پنج‌صد تن از باشنده‌ گان این محل برای تأمین امنیت مسجدها جنگ افزار برداشته ‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار طلوع نیوز، پس از افزایش حمله‌های هراس‌افگنانه در پایتخت به ویژه در دشت برچی، شماری از باشنده‌گان این منطقه تصمیم گرفته‌‎اند تا مسؤولیت تأمین امنیت محله‌های شان را خود به عهده گیرند.
آنان از حکومت می‌خواهند که اجازه بدهد تا آنان خود از مکان‌های مذهبی، تجمعات مردمی و مکان آموزشی در این منطقه محافظت کنند.
یکی از فرماندهان نگهبانان مسجدها در دشت برچی، می‌گوید که در حال حاضر بیش از پنج‌صد تن از باشنده‌گان این بخش برای تأمین امنیت مسجدها جنگ افزار برداشته‌اند.
چمن علی بهسودی که شصت سال عمر دارد می‌گوید که نیروهای امنیتی در تأمین امنیت برچی ناکام است: «اکنون ما یکصد و یک مسجد را تأمین امنیت می‌کنیم و بیش از پنج‌صد میل سلاح در دست داریم که این روند توانسته است نتیجۀ بهتر داشته باشد و در این مسجدها که از سوی مردم تأمین امنیت می‌شوند تا اکنون کدام رویداد بد در آن رخ نداده است.»
در همین حال، شماری از نیروهای مردمی در دشت برچی نیز حکومت را در تأمین امنیت این بخش پایتخت ناکام می‌دانند و تأکید دارند که آنان آماده‌اند خود جنگ افزار بردارند و از این منطقه محافظت کنند.
از سویی هم، شماری از باشنده‌گان این بخش کابل، با اشاره به حمله‌های اخیر در این منطقه هشدار می‌دهند که اگر حکومت راهکاری برای تأمین امنیت برچی روی دست نگیرد، وضعیت در این منطق بدتر خواهد شد.
اما، وزرات امورداخله، مسلح سازی باشنده ‌گان منطقه دشت برچی را ناممکن می‌داند.
به همین ارتباط امر الله صالح رییس سابق امنیت ملی افغانستان که رهبری یک جریان سیاسی با عنوان روند سبز است، گفت: ضمن عرض تسلیت و همدردی با تک تک از خانواده های داغدار امروز از ته دل ، بسیار با صمیمت و دلسوزی خدمت شما یک راه حل را پیشنهاد می نمایم.
وی می افزاید که من تجربه بزرگ و عظیم کار استخباراتی و امنیتی دارم، اگر شورای مردمی شما فیصله نماید من حاضرم به عنوان فرزند این خاک بیایم و شماری از جوانان شما را در مهارت های اطلاعاتی و امنیتی تعلیمات بدهم و آنها به نوبه خود رضاکاران محلات راتعلیمات بدهند و در نتیجه طرح مردمی تامین امنیت ساحه را ریخته و عملی نماییم.
در پاسخ به گفته های آقای صالح، شاحسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور گفت که آقای صالح بعد از هررویداد تروریستی یک نسخه نوشته می‌کند، اگر این نسخه‌ها شفابخش می‌بود در زمان مسوولیت جناب ایشان خیمه لویه جرگه در امان بوده و سبب استعفای وی نمی‌گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала