نتیجه بررسی های جنگ غزنی

© Sputnik / Stringerنتیجه بررسی های جنگ غزنی
نتیجه بررسی های جنگ غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیئت ریاست جمهوری افغانستان که برای بررسی تلفات و خساره های جنگ غزنی تعیین شده بودند، نتیجه بررسی های شان را از جنگ غزنی اعلام کرد.

فرمانده پولیس غزنی: ما به افتخار می‌گوییم که جسدهای آنان (طالبان) را زیر تانک ها کرده ایم - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده پولیس غزنی: ما به افتخار می‌گوییم که جسدهای آنان (طالبان) را زیر تانک ها کرده ایم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، پس از جنگ چند روزه در غزنی و آتش زدن و کشتن بسیار از ساختمان ها و مردم بی گناه توسط طالبان در این شهر، ریاست جمهوری افغانستان هیئتی را برای بررسی و تثبیت تلفات و خسارات وارد شده به باشندگان این شهر به آنجا فرستاد.

بر بنیاد یافته‌های این هیئت، در جریان نبرد چهار روزه در شهر غزنی، ۹۷غیرنظامی جان باخته و ۱۵۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

وحیدالله کلیمزی، والی غزنی و عضو این هیئت گفته است، که پنج صد میلیون افغانی نیز به بازرگانان و باشنده‌های این شهر خسارت وارد شده است.

پیش از این نیز اتاق تجارت افغانستان گفته بود، که بیش از یک هزار دکان در درگیری های چهار روزه شهر غزنی تخریب شده و میلیون ها دالر به بازرگانان و دکانداران خساره وارد شده است.

درهمین حال بازرگانان و دکانداران شهر غزنی خواهان پرداخت خساره از سوی حکومت و نیز معافیت از پرداخت مالیه هستند، اما هیئت ریاست جمهوری می گوید، که در این باره رئیس جمهور تصمیم خواهد گرفت.

برخی از اعضای شورای ولایتی و باشندگان غزنی، موقعیت فرماندهی پولیس در نزدیکی خانه‌های رهایشی و فروشگاه‌‌های بزرگ تجارتی را مشکل جدی می‌دانند. حمیدالله سروری، دبیر شورای ولایتی غزنی خواهان انتقال آن به مکان دورتر است.

یادآوری می کنیم،که طالبان روز جمعه نزدهم اسد؛ دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند، که پس از پنج روز نیروهای ارتش افغانستان توانستند این شهر را دوباره به طور کامل به تصرف شان دربیاورند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала