پافشاری جدی بر بازنگری پیمان امنیتی امریکا و افغانستان

© Photo / ارگپافشار جدی بر بازنگری پیمان امنیتی امریکا و افغانستان
پافشار جدی بر بازنگری پیمان امنیتی امریکا و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیراً با افزایش نا امنی‌ها در نقاط مختلف کشور و کشتار افراد غیر نظامی و نیز سربازان امنیتی، پارلمان افغانستان و شماری از رهبران جهادی خواستار تجدید نظر در پیمان امنیتی میان امریکا و افغانستان شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان افغانستان روز چهارشنبه، در نشست عمومی‌اش، با اکثریت آرا تایید کرد که پیمان امنیتی افغانستان و امریکا بازنگری شود.
این پیشنهاد که از سوی ۲۰ نماینده‌ مجلس مطرح شده بود، نیاز به ۵۰ رای موافق داشت اما در جلسه‌ امروز از ۱۱۸ نماینده‌ حاضر ۱۱۶ تن شان به بازنگری پیمان امنیتی کابل-واشنگتن رای دادند.
همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان در جلسه امروز گفت: "پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در ابتدا هم بسیار با عجله از سوی مجلس تایید شد و امروز هم نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که این پیمان هیچ نوع فایده‌یی برای افغانستان نداشته است."
شماری دیگر از نمایندگان از جمله نصرالله صادقی و عبیدالله باکرزی نیز گفتند که پیمان نظامی با امریکا باعث مداخله کشورهای دیگر در مسایل افغانستان شده است.
مجلس نمایندگان به کمیسیون‌های امور روابط بین‌الملل و کمیسیون امور دفاعی مجلس وظیفه داده تا این موضوع را به شکل جدی، بررسی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала