رئیس جمهور غنی: صلح نزدیک است و وضعیت صلح از هر وقت دیگر بهتر است

© AP Photo / Hamed Sarfaraziرئیس جمهور غنی: صلح نزدیک است و وضعیت صلح از هروقت دیگر بهتر است
رئیس جمهور غنی: صلح نزدیک است و وضعیت صلح از هروقت دیگر بهتر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی با اشاره به این که صلح نزدیک است، می‌گوید که برخی کشورهای منطقه در تلاش اند افغانستان را به انزوا بکشانند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازدفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری افغانستان محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در صحبت با خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی گفت که وضعیت صلح از هر وقت بهتر است و وضعیت جنگ هم تغییر کرده است.
محمداشرف غنی افزود، جنگ کنونی افغانستان جنگ منطقه‌ای و بین المللی است؛ بحران 40 ساله پایان می‌یابد؛ زیر ا فشارهای بین المللی بالای تروریستان و حامیان آن بیشتر شده است.
او با تاکید گفت: "به صلح نزدیک استیم؛ اما برخی کشورهای منطقه می‌خواهند ما را از جامعه بین المللی دور سازند و در انزوا قرار دهند. ولی چیزی را که با عقل به دست آورده ایم نباید با احساسات از دست دهیم در این مرحله تفکیک دوست و دشمن، حفظ وحدت ملی و مذهبی بر اساس دین مبین اسلام مهم است."
او با اشاره به افزایش حملات در منطقه غرب کابل گفت که دشمن، تمدن و وحدت مذهبی مردم افغانستان را هدف قرار داده تا از تامین ثبات جلوگیری کند؛ اما "اهل تشیع افتخار ملت افغانستان است و اگر دشمن خیال محو کردن یک تمدن را دارد، قبر شان در کوها و دره های ما خواهد بود."
غنی همچنین در مورد افزایش تلفات نیروهای امنیتی گفت که این مساله ناشی از مداخلات "بی حدی داخلی و بیرونی" نهادهای امنیتی در استحکام پاسگاه‌ها بوده است؛ باید تعبیه قوت‌ها به یک بحث ملی مبدل شود؛ از مقاومت کوچک مقابل یک هدف بزرگ ملی باید خودداری شود و این مساله تلفات نیروهای امنیتی را به مراتب کاهش خواهد داد.
او بر ایجاد نظام عادلانه در کشور تاکید کرد و گفت که این گونه نظام به کمک بیرونی‌ها جور نمی‌شود و تنها به اراده مردم و بر اساس دین مبین اسلام میسر است. "اگر بر این باور باشیم که بیرونی‌ها برای ما نظام بسازند در واقع مسوولیت خود را فراموش کرده ایم."
آقای غنی همچنین به رسیدگی به خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای نیروهای امنیتی تاکید کرد و گفت که دردهای یک خانواده شهید از دردهای خانواده شهید دیگر فرق ندارد و به این فرق اجازه داده نمی‌شود.
محمداشرف غنی همچنین برای کمک فوری به خانواده‌های شهدا گفت که در ظرف دو ماه کوپون برای 10 هزار خانواده به شکل امتحانی در کابل تطبیق می‌شود و در مرحله بعدی در سراسر کشور تطبیق خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала