تاخیر احتمالی انتخابات پارلمانی افغانستان

© Photo / Independent Election Commission of Afghanistan / Independent Election Commission of Afghanistanبنیاد «تیفا» از تاخیر احتمالی انتخابات پارلمانی افغانستان خبر داد
بنیاد «تیفا» از تاخیر احتمالی انتخابات پارلمانی افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیاد تیفا از عدم توانایی کمیسیون انتخابات افغانستان و تاخیر احتمالی در برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

حذف نام های 35 تن از نامزدان انتخابات پارلمانی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حذف نام های 35 تن از نامزدان انتخابات پارلمانی افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به «تیفا» در نشست خبری اعلام کرد، که کمیسیون انتخابات افغانستان آمادگی لازم برای انتخابات پارلمانی را ندارد و ممکن انتخابات به تاخیر بیافتد.

محمد نعیم ایوب زاده رئیس بنیاد تیفا به خبرنگاران گفت: 36 روز تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی باقی مانده است اما کمیسیون انتخابات افغانستان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را ندارد.

رئیس بنیاد تیفا اظهار داشت: کمیسیون انتخابات افغانستان از نظر فنی و عملیاتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در بیست و هشتم مهر ماه سالجاری آمادگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر بین اعضای کمیسیون انتخابات، عدم شفافیت، شناسنامه‌های جعلی، وجود مراکز رای دهی خیالی، نفوذ افراد قدرتمند در کمیسیون انتخابات و ناامنی‌ روند برگزاری انتخابات را به چالش کشیده است.

ایوب زاده تصریح کرد، که فعالیت‌های عملیاتی و امور فنی انتخابات مطابق تقویم انتخاباتی به پیش نرفته است که تاخیر احتمالی انتخابات پارلمانی این کشور را در پی خواهد داشت.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان با صدور بیانیه از احزاب سیاسی افغانستان خواسته است، که مدارک و شواهد شان را برای اتهاماتی که به کمیسیون انتخابات این کشور وارد کردند ارائه دهند.

در همین حال، عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع نگرانی‌های بنیاد انتخابات شفاف افغانستان را بی مورد دانسته و گفت: کمیسیون انتخابات برای برگزاری به موقع  انتخابات پارلمانی آمادگی دارد و انتخابات پارلمانی نیز در زمان از پیش تعیین شده آن برگزار خواهد شد.

پیش از این، احزاب سیاسی افغانستان با رونمایی از صدها هزار شناسنامه جعلی دولت و کمیسیون انتخابات افغانستان را به سازماندهی انتخابات پارلمانی این کشور متهم کردند.

احزاب سیاسی افغانستان برای تامین شفافیت انتخابات پارلمانی این کشور خواستار استفاده از فناوری بیومتریک و اصلاح نظام انتخاباتی این کشور هستند.

یادآوری می کنیم، که انتخابات پارلمانی افغانستان در حالی قرار است برگزار شود که تا اکنون موضوع انتخابات در ولایت غزنی حل نشده است و دفتر کمیسیون در این ولایت بسته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала