ادامه تلاش ها برای آغاز گفتوگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان

© Sputnikادامه تلاش ها برای آغاز گفتوگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان
ادامه تلاش ها برای آغاز گفتوگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در افغانستان میگوید که تلاش ها برای پایان جنگ در افغانستان و دست‌یابی به یک توافق سیاسی با طالبان ادامه دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون۱، جان بس، سفیر امریکا در مصاحبه ای با یک شبکه هندی ضمن اینکه دست‌یابی به یک توافق سیاسی را برای حل بحران افغانستان «خیلی مهم» عنوان کرد افزود که امیدوار است در ماه‌های آینده یک توافق کلی و همه جانبه با طالبان در پیوند به صلح به دست آید.

جان بس گفت: «آنچه را که من در مدت کارم در افغانستان آموخته‌ام، این است که هیچ کسی نمیتواند خواست‌های خود را بر مردم افغانستان تحمیل نماید. هر آنچه که در گفتوگوهای صلح، در مورد آن توافق میشود باید در مشورت و رضایت مردم افغانستان و منعکس‌کننده‌ی خواست همه اقوام و جناح‌های این کشور باشد.»

قابل یادآروی است، پیش از این محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در صحبت با خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی گفته بود که صلح صلح نزدیک است و وضعیت جنگ هم تغییر کرده است. رئیس جمهور غنی جنگ افغانستان را جنگ منطقه‌ای و بین المللی نامید و افزود ک بحران ۴۰ ساله پایان مییابد، زیر ا فشارهای بین المللی بالای تروریستان و حامیان آن بیشتر شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала