تمرکز سازمان همکاری شانگهای بروضعیت در افغانستان

© Sputnik / Khaibar Akifiتمرکز سازمان همکاری شانگهای بروضعیت در افغانستان
تمرکز سازمان همکاری شانگهای بروضعیت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وضعیت در افغانستان اکنون نیز در مرکز توجه کشور های عضو سازمان همکاری های شانگهای قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، رشید عالموف، سرمنشی سازمان همکاری شانگهای؛ روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی" چین — اوراسیا: به سوی کیفیت جدید همکاری و پیشرفت" که در اکادمی علوم شانگهای برگزار شده، ضمن ابراز این مطلب گفت؛ کشور های عضو
سازمان همکاری شانگهای معتقد اند که برقراری صلح در افغانستان، به طور کل به توسعه پایدار منطقه مساعدت خواهد کرد.
به گفته وی، آسیای مرکزی، به مانند گذشته، مرکز محدوده جغرافیایی سازمان همکاری شانگهای بوده و هنوز هم باقی می ماند، بنابراین وضعیت امنیت منطقه ای از اهمیت اساسی برخوردار است. "مجموعه اقدامات انجام شده توسط کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با تهدیدات تروریسم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته به منظور حفظ سیستماتیک امنیت و ثبات منطقه ای صورت گرفته است.
عالموف گفت، در این زمینه، توسعه وضعیت در منطقه مرزی با منطقه آسیای میانه — افغانستان همچنان در مرکز توجه سازمان ما قرار دارد. رشید عالموف همچنین برای یک مشارکت عملی در این زمینه به عنوان یکی از مکانیسم های گفتگو و همکاری در حل و فصل افغانستان، ابراز امیدواری نمود.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. سازمان همکاری شانگهای از سوی دو قدرت منطقه‌یی چین و روسیه رهبری می‌شود و اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی پیشین، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان و ازبیکستان نیز عضو آن هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала