رفتار نامناسب دولت وحدت ملی با نیروهای امنیتی

© Photo / ANCOP FBرفتار نامناسب دولت وحدت ملی با نیروهای امنیتی
رفتار نامناسب دولت وحدت ملی با نیروهای امنیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای پلیس افغانستان به دلیل تجهیزات کم و حقوق پایین خود خواستار اصلاحات در بخش امنیتی دفاعی این کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پرویترز، نوشته است که پلیس افغانستان با تجهیزات و حقوق پایین معمولا در خط مقدم نبرد قرار دارد و در درگیری‌های غزنی نیز 90 نفر آنها جان خود را از دست دادند.
محمد زمان، از نیروهای پلیس غزنی با اشاره به ناراحتی که درباره تبعیض با نیروهای امنیتی افغانستان وجود دارد، اظهارداشت که ما برای کشورمان می‌جنگیم اما مزایا و احترامی که به یک سرباز ارتش داده می‌شود را دریافت نمی‌کنیم.
وی افزود: ما تلفات زیادی را متحمل شدیم تعداد زیادی پلیس کشته شدند اما دولت هیچ توجهی به ما نکرده است؛ حتی هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم.
با وجود اینکه نیروهای پلیس افغانستان معمولا مانند همکاران خود در ارتش تجهیز نمی‌شوند و حقوق دریافت نمی‌کنند اما نیروهای پلیس سال‌هاست که در خط مقدم درگیری‌ها قرار دارند، در پوسته های امنیتی و در معرض خطر قرار دارند، بیشترین مسئولیت جنگ را به دوش می‌کشند و تلفات سنگینی را متحمل می‌شوند.
براساس گزارش پنتاگون با وجود این انتقال «هیچ تغییر چشمگیری» در رابطه با نقش نیروهای پلیس بوجود نیامده است.
گزارش وزارت کشور افغانستان نیز نشان می‌دهد که در درگیری‌های غزنی نیز نیروهای پلیس مدت 28 ساعت به تنهایی جنگیدند.
در این گزارش آمده بود که نیروهای پلیس به سرعت پس از این حمله اقدام کردند اما شکست خوردند زیرا برای جنگ با طالبان آموزش ندیده بودند و برخی نیروها نیز به روستاهای مجاور گریختند.
تجربه غزنی و شکایات گسترده از پلیس سبب شده تا دولت وعده‌هایی را درباره ایجاد اصلاحات و تجهیز بهتر نیروهای امنیتی مطرح کند.
یکی از مقامات وزارت کشور نیز درباره تغییر شرح وظایف نیروهای پلیس گفت: پلیس دیگر مسئولیت پوسته های بازرسی را بر عهده نخواهد داشت و طی 30 روز آینده سربازان ارتش برای تامین امنیت به این مناطق اعزام می‌شوند.
وی افزود که حقوق نیروهای پلیس نیز در تعیین بودجه جدید نیروهای امنیتی و دفاعی نیز افزایش خواهد یافت.
با این حال این برنامه هنوز مورد توافق حمدالله محب، مشاور امنیت ملی جدید رئیس جمهور افغانستان قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала