برگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان – چین – پاکستان در کابل

© Sputnikبرگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان – چین – پاکستان در کابل
برگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان – چین – پاکستان در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین از نشست زود هنگام سه‌جانبه میان پاکستان، افغانستان و چین در کابل خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که سفر وزیر خارجه پاکستان به کابل یک گام مثبت در راستای همکاری های مشترک افغانستان و پاکستان در روند صلح است.

وزارت خارجه چین اظهار می‌کند: "به عنوان همسایه، ما آرزو داریم که روابط میان افغانستان و پاکستان بیشتر تقویت شود. چین میخواهد که برای تقویت روابط افغانستان و پاکستان نقش سازنده ای داشته و به طور فعال این همکاری را میان هر دو کشور گسترش دهد. چین ارتباط نزدیک با افغانستان و پاکستان را در زمینه گفتگوهای وزیران خارجه هر سه جناح نیز حفظ می‌کند".

تاکید وزیر خارجه چین بر پشتیبانی از روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تاکید وزیر خارجه چین بر پشتیبانی از روند صلح افغانستان

در همین حال ریاست اجرایی هر نوع تلاش برای رسیدن به صلح در افغانستان را سودمند دانسته، می‌گوید که اکنون زمان آن رسیده است تا پاکستان گام‌های صادقانه در روند صلح افغانستان بردارد.  

در کنار تلاش های حکومت وحدت ملی برای رسیدن به صلح، اکنون چین تصمیم دارد تا پاکستان را به همکاری در روند صلح افغانستان متقاعد کند.

اولین گفتگوی سه جانبه میان وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و چین در ۲۶ دسمبر سال گذشته در بیجینگ برگزار شد. اما دومین نشست سه جانبه قرار است سال جاری در کابل میان هر سه کشور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала