افغانستان شرایط گفت و گو با طالبان را نامبرد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaافغانستان شرایط گفت و گو با طالبان را نامبرد
افغانستان شرایط گفت و گو با طالبان را نامبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات رسمی افغانستان گفته اند که بدون کدام پیش شرط آماده مذاکرات صلح با طالبان می باشند.

 به گزارش اسپوتنیک محمد ابراهیم تامیل، معاون نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان برای کشورهای مستقل مشترک المنافع، گفتته است که مقامات رسمی کابل آماده است تا مذاکرات مستقیم با جنبش طالبان (که در فدراسیون روسیه ممنوع است) بدون پیش شرط و چارچوب قانون اساسی افغانستان برگزار کنند.
تامیل گفت: "دولت افغانستان بارها اعلام کرده است که همیشه برای گفت و گو آماده است. ما هیچ پیش شرطی نداریم، جز این که این مذاکرات در چارچوب قانون اساسی افغانستان برگزار شود. ما برای هرگونه گفتگو و جرو بحث مستقیم، با طالبان آماده هستیم، ما آماده هستیم به همه خواسته های آنها گوش دهیم و نظر خود را در مورد بیان کنیم.
پیش از این شیرآغا یک تن از فرماندهان طالبان در مصاحبه ای با CNN، گفت که اين جنبش در راستای مذاكرات صلح با مقامات افغانی بدون مشاركت میانجی حاضر به گفت و گو می باشد.
شایان ذکر است که نشست "فرمات مسکو" در مورد حل و فصل وضعیت در افغانستان، ابتدا برای 4 سپتامبر برنامه ریزی شده بود، اما به درخواست کابل، این نشست به تعویق افتاد. اکنون وزارت امور خارجه روسیه و افغانستان برای تعیین تاریخ جدید و شرایط نشست آینده موافقت خواهند کرد. روز سه شنبه نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزنیا، گفت که روسیه برای شرکت ایالات متحده در نشست مسکو حساب می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала