استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات
استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله: تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات برای استفاده از سیستم بایومتریک، تشویش مردم و احزاب سیاسی را رفع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز در مراسم گرامی‌داشت از هفتمین سالگرد ترور برهان‌الدین ربانی در کابل می‌گوید، اعلام تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات برای استفاده از سیستم بایومتریک، تشویش مردم و احزاب سیاسی را رفع خواهد کرد.
عبدالله میگوید، حکومت وحدت ملی متعهد به برگزاری انتخابات شفاف است. عبدالله عبدالله، اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری آینده را رد می‌کند و می‌گوید که هر تصمیم او بر اساس مشوره با مردم اتخاذ خواهد شد.
وی خاطرنشان می‌کند که در کنار شکایت‌ها از حکومت و نارسایی‌ها در این دوره، حکومت وحدت ملی باید تا انتخابات ریاست جمهوری به کار خود ادامه دهد.
صلاح‌الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی و وزیر خارجه در این مراسم می‌گوید که احزاب سیاسی بر خواسته‌های‌شان مبنی بر تغییر در سیستم و بایومتریک/انگشت‌نگاری اشتراک‌کنندگان انتخابات پایبندند. او می‌افزاید‌ که انتخابات غیرشفاف به نفع چند آدم سودجو و زورگو خواهد بود، اما آیندۀ کشور و نسل‌های بعدی را تیره‌ وتار خواهد ساخت.
محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی نیز در این مراسم می‌گوید که استفاده از بایومتریک در روز انتخابات گامی برای حل عقلانی بحران افغانستان است.
محمد محقق، همچنان در واکنش به هشدار وزارت داخله مبنی بر استفاده از زور در برابر هواداران ائتلاف بزرگ ملی افغانستان خاطرنشان می‌کند که استفاده از زور در واقع اعلام جنگ داخلی دیگر در برابر احزاب سیاسی است.
چندی پیش وزارت داخله اعلام کرده بود، در صورتی که احزاب و جریان‌های سیاسی دفترهای ولایتی کمیسیون انتخابات را ببندند، نیروهای امنیتی در برابر آنان از زور کار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала