دوستم: از ائتلاف بزرگ ملی نباید هراس داشت

© Photo / FVP Afghanistan / FVP Afghanistanدوستم: از ائتلاف بزرگ ملی نباید هراس داشت
دوستم: از ائتلاف بزرگ ملی نباید هراس داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید ایتلاف بزرگ ملی متعلق به قوم خاصی نیست به همه مردم افغانستان و به همه اقوام آن تعلق دارد، این ایتلاف نماد وحدت است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نماد وحدت ملی بوده و طرح‌ها و پیشنهادت آن به نفع دموکراسی و مردم است و نباید کسی از آن هراسی داشته باشد و برای فروپاشی آن کوشش کند.
این مطلب را جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، در پیامی به مناسبت هفتمین سالروز شهادت برهان الدین ربانی که روز گذشته در کابل برگزار گردید، ابراز داشت. دوستم افزود، امروز چند سالی می‌شود استاد شهید در کنار ما نیست، می‌بینیم که مشکلات در نظام و رهبران کشور بیشتر شده است.
جنرال دوستم به شکل‌گیری ایتلاف بزرگ ملی افغانستان اشاره کرد و گفت: یاد آور می‌شوم که درمورد ائتلاف بزرگ ملی حرف های زیادی وجود دارد. در راستای ایجاد آن تلاش‌های فراوانی بوجود آمده تا شکل گرفته است. من یکی از موسسین آن می‌باشم. این ائتلاف قوی و نیرو مند است و من با صدای بلند به همه اعلام می‌دارم که برای فروپاشی آن نباید سعی کنید و برعکس به پلان‌ها و پیشنهادات آن که صادقانه و به نفع دمکراسی و مردم می‌باشد، باید گوش داده شود و به جنبه‌های عملی آن عمل شود. این ایتلاف اگر من نباشم برای فرزندان ما باقی خواهد ماند. این ایتلاف متعلق به قوم خاصی نیست به همه مردم افغانستان و به همه اقوام آن تعلق دارد، این ائتلاف نماد وحدت است و ما برای آیندۀ کشور راه های حل جستجو می کنیم.  

خشم صلاح‌ الدین ربانی از جنایت های اخیر - اسپوتنیک افغانستان
خشم صلاح‌ الدین ربانی از جنایت های اخیر

وی افزود: یاد آور می‌شوم که تبلیغات راه اندازی شده علیه ائتلاف درست نیست. این ائتلاف به قومی خاصی تعلق ندارد، سمبول وحدت ماست و همان طوری که از نامش پیداست از لوی کندهار، هرات، ننگرهار، لوی پکتیا و دیگر مناطق در آن حضور دارند که همه با اتحاد و یک پارچه گی متفقانه برای حل قضایای سیاسی، نظامی و اجتماعی به پیش میرویم. این ائتلاف از مجموع جنگسالاران بوجود نیامده و در پی تجزیه کشور نیستند. رهبران ایتلاف جنگ سالار نیستند و از وطن پرستانی استند که برای مصالح کشور متحد شده اند و کسی باید از آنها هراس نداشته باشد. ائتلاف غوغا گر و بحران آفرین نیست بلکه به خاطر تحقق آرمان ملت ما ایجاد گردیده است. این خواست ملت ماست که وطن راه پیشرفت و ترقی را بپیماید.
وی همچنان تاکید کرد که انتخابات یگانه راه رسیدن به دمکراسی و پایان دادن به تفرقه و کشمکش‌های داخلی می‌باشد. تشکیل حکومت مردمی باید با توافق و قناعت مردم صورت بگیرد.
از این رو باید انتخابات شفاف و درست در محور عدالت برگزار گردد.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفت: من به مردم و قوم‌های فاریاب اطمینان می‌دهم تا نگران نباشند. آخرین تلاش ها در راستای رهایی نظام قوماندان جریان دارد و من در مورد آن بی تفاوت ننشسته ام و در هر جلسه این مسأله را با رییس جمهور مطرح می کنم تا راه حلی برای رهایی ایشان پیدا کنیم.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала